به گزارش پارس نیوز، 

مردی که زنش را در فرانسه کشته بود، روز جمعه 11 آبان در فرودگاه آتن، پایتخت یونان  دستگیر شد.

 

این مهاجر افغان که راشد نام دارد، روز سه‌شنبه هشتم آبان همسر 34 ساله‌اش به نام راضیه را در خیابان با ضربات چاقو به گلو و سینه از پای درآورد.

دادستان شهر بزانسون در شرق فرانسه که این اتفاق در آنجا روی داده، بی‌درنگ حکم جلب بین‌المللی این مجرم فراری را صادر کرده بود. پلیس Police فرانسه با انتشار عکس قاتل The Murderer از مردم کشور نیز خواسته بود که در صورت مشاهده او به کلانتری یا ژاندارمری اطلاع دهند.

چهره قاتل در تصاویر ضبط شده در یکی از ویدیوهای مداربسته شهر شناسایی شده بود.

راضیه که مادر سه فرزند است، در یک مرکز نگهداری زنان قربانی خشونت زناشویی زندگی می‌کرد. این زوج افغان پیش از این در مارسی زندگی می‌کردند. اما زن که بارها مورد آزار جسمی همسرش قرار گرفته بود، به دادگاه شکایت کرد و قضات فرانسوی ضمن محکوم کردن شوهر او، راشد را از زندگی در نزدیکی او منع کردند.

راضیه پس از آن که چند بار از سوی شوهرش تهدید به قتل Murder شد، به بزانسون نقل مکان کرد. اما راشد بالاخره او را پیدا و نقشه قتل را به اجرا در آورد.

پس از قتل راضیه، صدها نفر از کنشگران حقوق زنان و گروه‌های دیگری از مردم بزانسون در اعتراض به رفتارهای زن‌ستیزانه و خشونت زناشویی با در دست داشتن عکس این زن افغان، در میدان پاستور، واقع در مرکز این شهر راهپیمایی کردند.

قرار است قاتل راضیه به زودی از یونان به فرانسه مسترد شود.