به گزارش پارس نیوز، 

در نخستین روز از مهرماه امسال، مرد جوانی که با همسرش دچار اختلاف شده بود، پس از تهیه مقداری اسید، به منزل رفته، همسرش را مورد اسیدپاشی قرار داده و به تهران متواری شد که در این حادثه علاوه بر آسیب به همسرش، دست خودش نیز آسیب دید.

با انجام تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد که این فرد به نام علیرضا (45 ساله) پس از فرار از محل حادثه، به تهران گریخته است لذا طی هماهنگی‌های انجام شده و کسب نیابت قضایی، پرونده در تاریخ 18 مهر ماه به تهران منتقل و کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تحقیقات در این رابطه پرداختند.

تحقیقات ادامه داشت و متهم که پس از ارتکاب به اسیدپاشی زندگی مخفیانه‌ای را در تهران آغاز کرده بود در تاریخ 9 آبان در خیابان آزادی، پارک اوستا شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

با انتقال متهم به اداره شانزدهم، وی ضمن اعتراف صریح به اسیدپاشی درباره انگیزه خود گفت: از حدود پنج سال پیش بود پس از ورشکستگی مالی عملاً امورات زندگی از دستم خارج شده بود به نحوی‌که خانواده همسرم در چندین نوبت به من کمک کردند، دیگر دستم به کار کردن نمی‌رفت و بیشتر اوقات را در خانه سپری می‌کردم، به تدریج اختلاف مابین من و همسرم آغاز شد و هر رو به شدت آن اضافه می‌شد تا اینکه این اواخر همسرم چندین بار تهدید کرد تا از من متارکه کند اما من همسرم و پسر 6 ساله‌ام را خیلی دوست دارم و حاضر نبودم که آنها را از دست داده و شاهد این باشم که با کسی دیگر زندکی کنند.

وی افزود: به تصور اینکه همسرم قصد دارد با شخص دیگری ازدواج کند تصمیم گرفتم تا از او انتقام بگیرم، به همین علت با تهیه مقداری اسید زمانیکه داخل حیاط خانه ایستاده بود، وی را صدا کرده و ناگهان اسید را به سمت او پاشیدم که حتی مقداری از اسید روی دستم ریخت و من نیز دچار سوختگی شدم، در نهایت از محل سکونت خود فراری شده و به تهران آمدم، طی این مدت متوجه شدم که همسرم با صحبتهایش می‌خواسته مرا مجبور کند تا برای زندگی‌مان مجدداً تلاش کنم اما من با تصوری نادرست اقدام به این کار (اسیدپاشی) کردم اما دیگر روی بازگشت به خانه را نداشتم تا نهایتا دستگیر شدم.

 سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه به جرایم جنایی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم پس از انجام تحقیقات اولیه برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان محل ارتکاب جرم قرار گرفت.

وی متذکر شد: پلیس در برخورد با جرایم خشن همچون اسیدپاشی و... طبق قانون و با قاطعیت برخورد و در این رابطه از تیمها و ادارات تخصصی ویژه‌ای استفاده می‌کند.