به گزارش پارس نیوز، نیمه دوم سال فصلی است که با آمدنش، ضرورت حمایت از بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها بیشتر احساس می‌شود.

در این میان یکی از وظایف مهم معاونت خدمات اجتماعی شهرداری تهران، آماده‌سازی گرمخانه‌های شهرداری برای استقرار بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها است، تا مبادا بر اثر ماندن در سرما جان خود را از دست بدهند.

گفتنی است؛ آخرین مورد از مرگ کارتن خواب‌ها در شهر تهران مربوط به 6 سال گذشته است.

تجربه چند ساله نشان می‌دهد که شهرداری در فرآیند آماده‌سازی گرمخانه‌ها برای افراد بی‌خانمان، تاکنون زمان‌شناسی مناسب نداشته و همواره با تأخیر به این موضوع ورود کرده است.

جان باختگی دو شهروند در سایه جاماندگی شهرداری از سرما

در شرایطی که از چند هفته قبل موج سرما وارد تهران شده و شهروندان تهرانی شب‌های سردی را سپری می‌کنند، شهرداری تهران از موضوع آماده‌سازی گرمخانه‌های شهرداری برای بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها جامانده و این افراد با محرومیت از داشتن فضاهایی که برای آن‌ها ایجاد شده‌، باید به پای تنبلی شهرداری تهران، در سوز سرمای شبانه، بسوزند و جان ببازند.

امیر آریازند قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، شب گذشته با نوشتن توئیتی، از درگذشت دو شهروند تهرانی در پارک استقلال تهرانسر خبر داد و همچنین هشتگ #هوای_سرد را هم در انتهای توئیت خود درج کرده است.

جان باختگی دو شهروند در سایه جاماندگی شهرداری از سرما

هشتگ #هوای_سرد و در دست تعمیر بودن مددسرای منطقه 21 حاکی از تأخیر شهرداری در آماده‌سازی این فضا برای بی‌خانمان‌ها است.

آریا زند قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از حضور در محل حادثه با شهردار منطقه تماس گرفتم و او به ما اعلام کرد که هفته آینده مددسرا آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته به عنوان شهردار شب در محل حادثه حاضر شده بود و همچنین نیروهای پلیس هم برای بررسی علت حادثه در آنجا حضور داشتند، گفت: تنها به فاصله چندصدمتر مددسرای منطقه 21  در دست تعمیر بود.

آریا زند تصریح کرد: لوازم همراه این افراد نشان می‌داد که آن‌ها مبتلا به اعتیاد به موادمخدر بودند.

وی در خصوص علت مرگ آن‌ها اتصریح کرد: علت جان باختن این دو نفر سردی هوا و یا اُوردوز(مصرف زیاد موادمخدر) بوده است.

آریا زند با اشاره به فرا رسیدن هوای سرد تأکید کرد: از هم اکنون تا پایان فصل سرما و زمستان، باید به افراد بی‌‌خانمان، پناه داده شود.

موج سرما فرا رسیده و وعده آماده‌سازی مددسرا برای هفته آینده، حاکی از آن است که بی‌خانمان‌ها باید یک هفته دیگر با شب‌های سرد دست و پنجه نرم کنند و هر شب هنگام خواب کابوس جان باختن در اثر سرما را در ذهن خود مرور کنند.