به گزارش پارس نیوز، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۰ مدرسه در ۶۰ کشور دنیا داریم که ۱۳ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی درباره نظارت بر مدارس ایرانی خارج از کشور، ادامه داد: نظارت توسط سرپرستی‌ها انجام می‌شود؛ در حال حاضر ۶ سرپرستی داریم که مدارس کشورهای مختلف را رصد و نظارت می‌کنند.

کریمی اضافه کرد: معلمانی که به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند، معلمان حرفه‌ای هستند و آموزش‌های لازم را دیدند؛ ضمن اینکه سامانه آموزش‌های مجازی معلمان خارج از کشور را ایجاد کردیم و از طریق این سامانه، محتوای تمام کتب درسی در اختیارشان قرار می‌گیرد، علاوه بر آن بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها نیز همزمان با مدارس داخل کشور به دست آنها می‌رسد.

وی با بیان اینکه در پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور با چالشی مواجه هستیم، گفت: ۶ ماه است که حقوق معلمان پرداخت نشده است البته چند ماه است که تأمین اعتبار شده و سازمان مدیریت مبلغ ریالی را تأمین کرده است اما به لحاظ اداری، بانک مرکزی، نرخ پرداخت را مشخص نکرده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: ما تا شهریور ماه، ۴۰۰ معلم ارزبگیر داشتیم که تعداد آنها را کاهش دادیم و به ۲۷۵ نفر رسیده است‌ و مشکل حقوق برای این گروه از معلمان است.

وی ادامه داد: ما کمبود معلم در مدارس ایرانی خارج از کشور را با معلمان ریالی بگیر و بومی و دانشجویان برطرف کردیم و در حال حاضر ۷۰۰ معلم در این مدارس فعالیت می‌کنند.

کریمی بودجه مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بودجه این مرکز ۱۷۴ میلیارد تومان است.