به گزارش پارس نیوز، دکتر علیرضا فرزانه خو در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از روز 29 مهر تا روز اربعین به طور متوسط روزی 70 تا 75 مورد ترمیم و مداوای دندان زائران را در درمانگاه ملاک انجام دادیم.
وی یادآوری کرد: ما دوسال است که توانستیم نظر مسئولان هلال احمر را برای خدمت داوطلبانه در عتبات جلب کنیم و این توفیق کار برای زائران در ایام اربعین در این مرکز نصیب و قسمت شد.
فرزانه خو درباره تجهیزات پیش بینی شده در بخش دندانپزشکی الملّاک کربلا گفت: دو دستگاه یونیت و نیز دستگاه گرافی پورتابل و اتوکلاو و سایر تجهیزات دندانپزشکی را همراه خودمان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بخشی را هم با مشارکت خیرین تهیه و تامین کردیم که توسط هلال احمر ایران به عراق منتقل شد.


این دندانپزشک داوطلب اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات در میانه کار در کربلا ناچار شدیم مقداری دارو مانند داروی بی حسی دندان را مجدد سفارش دهیم که توسط بعضی همکاران و دوستان زائر به اینجا آورده شد.


وی همچنین با اشاره به تجربه حضور داوطلبانه و جهادی این تیم در مناطق کم برخوردار 13 استان کشور در مقاطع مختلف از سال یادآوری کرد: به مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کردیم که درصورت نیاز آمادگی هماهنگی و اعزام 19 یونیت دنداپزشک به اینجا را به صورت تجمیعی داریم.


این مدرس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: هدف ما از خدمت در اربعین این است که زائر درد اضافه دندان که بسیار آزار دهنده است را نکشد و بتواند با آرامش زیارت کند برای همین هم عمل‌های زیبایی و سپیدی دندان و موارد غیرفوریتی انجام نمی دهیم.
دکتر فرزانه‌خو ، بیشترین خدمات دندانپزشکی ارائه شده در یک دهه تا اربعین و اربعین را شامل کشیدن دندان و پرکردن و عصب کشی و چسباندن و ترمیم دندانهای پرشده قبلی اعلام کرد.
این دندانپزشک و مدرس دانشگاه اصفهان که سابقه حضور در دفاع مقدس و همرزم بودن با شهید حسین خرازی را دارد همچنین روحیه ایثار و خستگی ناپذیری شهدا و الگو گرفتن از آنان را برای امروز جامعه و خدمت به مردم ضروری خواند.


مسعود هادی پور نیز یکی دیگر از دندانپزشکان اعزامی از استان اصفهان درباره یکی از بیماران مراجعه کننده به تیم دندانپزشکی مستقر در درمانگاه ملاک هلال احمر در ایام اربعین گفت: یکی از مراجعان یک کودک 10 ساله عراقی بود که پدرش اصرار داشت دندانش را بکشیم، اما ما با توجه به امکانات موجود و مشورتی که داشتیم دندان این بچه را عصب‌کِشی و پر کردیم، چون دندان شیری بود و کشیدن آن به ضرر طفل بود، زیرا سالها باید از آن استفاده می کرد و ممکن بود دندان دائمی او در آینده دچار مشکل شود.
دکتر هادی پور افزود: مشابه این بیمار در اینجا زیاد داشتیم و دندان های شیری و دائمی را عصب کشی کردیم که با توجه به حجم بالای مراجعات اربعین و کم بودن امکانات، احساس کردیم ممکن است مواد لازم را کم بیاوریم که برای ما فرستادند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتواند سالیان سال در خدمت زوار امام حسین (ع) باشد.