به گزارش پارس نیوز، 

محمود امانی، اظهارداشت: حضور نیروهای شرکت شهر سالم برای ارائه خدمات در کربلا و نجف، هم زمان با حضور نیروهای خدمات شهری است، یعنی با مستقر شدن خدام الحسین، شرکت شهر سالم هم خدماتش را ارائه می دهد. 

وی افزود: ارائه خدمات ما در دو بخش صورت می گیرد؛ خدمات بهداشتی و درمانی. این خدمات تا دو سه روز پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

امانی با اشاره به خدمات بهداشتی گفت: این خدمات شامل توصیه های بهداشتی به همکاران نیروهای خدمات شهری و نظارت بر فعالیت نیروهای پشتیبانی مانند سیستم پخت و پز، ارائه غذا، رعایت اصول بهداشتی و... است. 

نماینده شرکت شهر سالم در کربلا گفت: در حوزه درمان، خدماتی که به صورت ثابت و روتین در هر مجموعه درمانی ارائه می شود، اینجا هم به خدام الحسین ارائه می دهیم.

وی افزود: ما اینجا با امکانات موجود، تقریبا برای ارائه خدمات به همه بیماران آمادگی داریم، بویژه بیماری هایی که شایع است و اینجا معمولا اتفاق می افتد.

نماینده شرکت شهر سالم در کربلا با اشاره به شایع ترین بیماری ها گفت: شایع ترین بیماری ها، مربوط به حوزه بیماری های تنفسی، گورشی اسکلتی و عضلانی است. 

وی درباره علت شیوع بیماری های تنفسی گفت: علت اصلی این بیماری ها، بحث هوای اینجاست. خدام الحسین روزانه چندین ساعت فعالیت می کنند، تعریق شان زیاد است و باعث سرماخوردگی می شود. امسال هم که بارش شدید باران و تغییر دمای ناگهانی را داشتیم این بیماری ها بیشتر شده بود.

امانی با ارائه توصیه به زوار گفت: اصلی ترین توصیه، انجام مسائل پیشگیری است. اگر زائران زمینه بیماری دارند داروها را حتما با خودشان بیاورند مراقبت ها را انجام دهند. حدالمقدور از مصرف مواد غذایی غیربهداشتی پرهیز کنند و استراحت کافی داشته باشند.