به گزارش پارس نیوز، احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز (۹ آبان) با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال‌شرق، شرق و ارتفاعات جنوب‌شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود، ‌اظهارکرد: این سامانه از بعد ازظهر به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز ( ۹ آبان ) با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران در سواحل غربی دریای خزر شروع می‌شود، تصریح کرد: فردا (۱۰آبان) گستره بارش علاوه بر سواحل غربی دریای خزر، ‌سواحل مرکزی و شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، ‌ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (۱۱ آبان ) بارندگی در این مناطق تداوم خواهد یافت و بیشینه بارندگی فردا ( ۱۰ آبان) در گیلان و نیمه غربی مازندران و روز جمعه ( ۱۱ آبان) در گیلان،‌ مازندران و مناطقی از اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه (۱۱ آبان) بارش در ارتفاعات تهران،‌ مازندران و سمنان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوا فردا (۱۰ آبان ماه) در استان‌های گیلان بین ۵ تا ۱۰ درجه و روز جمعه در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

به گفته وظیفه بعد ازظهر فردا و پس فردا ( ۱۰ و ۱۱ آبان) شرق خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۰ آبان ) صاف در بعد ازظهر نیمه ابری با کمینه و بیشینه دمای ۱۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۱۱ آبان ) صاف در بعد ازظهر نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.