به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی ضرابی افزود: امروز و روزهای آغازین هفته آینده شاهد تداوم رگبارهای بهاری در تمام نقاط کشور خواهیم بود البته شدت این رگبارها می تواند در برخی نقاط استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز و بخش های شرقی استان یزد با سیلاب و آب گرفتگی همراه باشد.  

وی ادامه داد: این آب گرفتگی ها در غرب استان خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان رضوی، خراسان شمالی و حتی بخش های جنوبی سیستان و بلوچستان نیز می تواند وجود داشته باشد که باید عشایر توجه داشته باشند از چرای دام ها در حاشیه رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.  

ضرابی گفت: ضمن اینکه در استان های ساحلی دریای خزر هم بارش ها آغاز خواهد شد و کاهش دما از امروز آغاز می شود و تا پس فردا ادامه خواهد داشت و کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه را در نواحی شمالی کشورمان پیش بینی کرده ایم.  

وی افزود: همچنین شالی کاران باید مواظب خزانه های چلتوک برنج خود باشند.  

وی ادامه داد: برای فردا هم تداوم بارش ها را در اغلب نقاط داریم البته شدت بارش ها بیشتر در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، منطقه ای از کرمانشاه، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان جنوبی خواهد بود.  

ضرابی گفت: امروز وزش باد را در شرق و جنوب شرق کشور داریم و حتی در برخی نقاط جنوب شرق می تواند منجر به گرد و خاک شود. 

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز افزایش سرعت باد در عراق باعث کاهش کیفیت هوا در بخش هایی از استان های خوزستان، بوشهر و حتی جنوب ایلام خواهد بود.  

وی ادامه داد: انتظار داریم امروز خلیج فارس مواج و متلاطم باشد و تا فردا هم این شرایط ادامه خواهد داشت و حتی به دریای عمان هم گسترش پیدا می کند.  

ضرابی در پایان خاطرنشان کرد: برای بعد از ظهر و ساعات ابتدایی امشب در تهران هم انتظار رعد و برق و رگبار خواهیم داشت.