به گزارش پارس نیوز، 

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: این دستورالعمل پس از تصویب نهایی در جلسه 8 مهرماه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور توسط وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور به اعضای شورای عالی مدیریت بحران کشور ابلاغ شد.

 وی افزود: این ابلاغیه با استناد ماده 6  قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بهینه از توانمندی‌های ملی،‌ منطقه‌ای و محلی در مواجهه با حوادث طبیعی و سوانح و با توجه به خطرپذیری بالای کلان‌شهر تهران در برابر زلزله و اهمیت استراتژیک این شهر به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، اجرایی شده است.

نجار با اشاره به مفاد دستورالعمل مدیریت بحران استان‌های معین، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل مذکور به نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام، استقرار و اقدامات استان های معین، پیشتاز و جانشین در کلانشهر تهران، در جریان وقوع حوادث محلی و ملی پرداخته شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهداف دستورالعمل مذکور گفت: هم افزایی هرچه بیشتر استان‌های معین جهت امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث، به حداقل رساندن زمان اعزام و حضور به موقع استان‌های معین در محل‌های مأموریت تعیین شده، ارزیابی کاستی های موجود و انجام اقدامات عاجل در خصوص رفع آن، برنامه ریزی و گسیل نیروها و امکانات از منابع استانی براساس نیازهای مناطق آسیب دیده و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در مدیریت بحران از جمله اهداف این دستورالعمل  است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به سطح بالای اهمیت این موضوع انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط نسبت به اجرای دقیق مفاد دستورالعمل مزبور اهتمام ویژه داشته و هر 3 ماه یک‌بار گزارش عملکرد آن استان و یا دستگاه تهیه و به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شود.