به گزارش پارس نیوز، سردار مسعود زاهدیان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه در کشور عراق قوانین و مقرارت سختی در برخورد با مواد مخدر وجود دارد، افزود: برای اینکه اتباع کشورمان از تبعات بعدی مصونیت پیدا کنند و برای بردن قرص و داروهای خاصی که ممنوعیت دارد برایشان مشکل ایجاد نشود، آموزش خاصی را در مرزها و مجموعه کاروان‌ها و گروه‌های اعزامی به اربعین انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرزها مستقر شده اند که اگر کسی آگاهانه یا ناآگاهانه قصد ورود این مواد به کشور عراق را داشته باشد، جلوگیری انجام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در عراق همانند برخی کشورهای عربی دیگر، حمل داروهایی که دارای مشتقات مخدر باشد مثل کدئین و دیکلوفناک ممنوعیت دارد و مشابه مواد مخدر برخورد با آن می شود.

سردار زاهدیان ادامه داد: زائران اربعین مراقبت کنند زیرا ممکن است برای یک اشتباه همانند ورود این داروها به عراق مدت زیادی را در زندان‌های این کشور گرفتار شوند.

وی گفت: شرایط سختی در زندانهای عراق حکمفرما است و افراد در وضعیت بدی نگهداری می شوند؛ همچنین بازگشت آنها به کشور هم هزینه زیادی دارد و مستلزم پرداخت جریمه ۷۰ میلیون تومانی و دیگر جریمه ها است.