به گزارش پارس نیوز، سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی (ع) در داخل خاک عراق اظهار کرد: خوشبختانه شرایط بسیار خوب است. از چند روز قبل ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی(ع) آغاز شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر افزود: درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در نجف، کربلا، مسیر بین راه نجف به کربلا، حله و کاظمین مستقر شدند و از امروز (یکشنبه) 29 مهر در سامرا نیز درمانگاه‌های هلال احمر استقرار می‌یابند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آمار مراجعین به درمانگاه‌های هلال احمر در اربعین امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده گفت: تنها درمانگاهی که به نسبت مراجعان زیادی دارد، درمانگاه کربلاست که روزانه دو هزار زائر، به آن مراجعه می‌کنند.

به گفته مرعشی مشکلات عضلانی و مفاصل، سرماخوردگی و سرفه بیشترین علت مراجعه زائران به درمانگاه‌های هلال احمر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به استقرار 40 درمانگاه، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه آمبولانس در خاک عراق افزود: متاسفانه شب گذشته یک مورد تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی را داشتیم که بر اثر این سانحه رانندگی، 13 تن از هموطنان‌مان مجروح شدند.

وی افزود: دو تن از مجروحان این حادثه به داخل ایران منتقل شدند و مابقی در بیمارستان حله در حال مداوا هستند.