به گزارش پارس نیوز، حاج قاسمعلی‌ در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در زاهدان با بیان این مطلب گفت: جایگزینی نسخه نویسی الکترونیکی به جای روش سنتی و دفترچه، تا کنون در استان های کرمان و اصفهان اجرا شده و به زودی در سیستان و بلوچستان هم آغاز خواهد شد‌.

قائم مقام معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه 80 میلیارد تومان برای تهیه کاغذ دفترچه های بیمه هزینه می شود که اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک منجر به صرفه جویی قابل توجهی در این زمینه خواهد شد‌.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عملکرد فعلی بیمه در ایران همچنان به روش سنتی و با استفاده از اسناد کاغذی انجام می شود، طرح نسخه نویسی الکترونیک را در چند استان کشور آغاز کرد‌ه‌ایم‌.

وی تصریح کرد: هم اینک 40 میلیون نفر از مردم ایران زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد 23 میلیون نفر را روستاییان کشور تشکیل می دهند‌.

حاج قاسمعلی با بیان اینکه 6 میلیون نفر از افراد تحت پوشش این بیمه کارکنان دولت هستند، ادامه داد: عملکرد سازمان بیمه سلامت در طول سال 15 هزار میلیارد تومان است که فقط 10 درصد از آن از طریق دریافت حق بیمه تامین می شود و باقیمانده آن را دولت پرداخت می کند‌.

قائم مقام معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به طرح استحقاق سنجی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح جمعیت هشت میلیون نفری که بین بیمه های مختلف هم پوشانی دارند را به یک بیمه محدود می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون استحقاق سنجی در بخش بستری 600 بیمارستان کشور اجرا شده است.