به گزارش پارس نیوز، 

در این مطلب می خوانید

اگر فکر می کنید که یک خوردنی همزمان نمی تواند دو خاصیت لاغرکنندگی و چاق کنندگی داشته باشد سخت در اشتباه هستید. زیراانگور میوه ای است که هم چاق می کند و هم لاغر. طبق شرایط خاصی از مصرف انگور، این میوه چاق کننده می باشد و در شرایط خاصی دیگر خاصیت لاغر کننده دارد. اگر می خواهید با این شرایط آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

این میوه هم چاق میکند هم لاغر!

انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور میوه ای است بهشتی که شامل ویتامین های A  و B  و C می باشد همچنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است. این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است. مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه، سل ریوی، مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانی می‌کند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری های ناشی از عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند.

 

انگور هم چاق میکند هم لاغر. بدینگونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر، خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشک مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید زیار دچار دل درد می شوید.

یکی از خواص انگور،‌ صاف کننده و "مولد خون بودن" آن است. انگور قند خون را نیز تنظیم می کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند. بنابر این سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند.