به گزارش پارس نیوز، اسماعیل نجار در گفت وگو با خبرنگاران در جریان بررسی وضعیت سیل زدگان به استان مازندران سفر کرد و در اعلام جزییات ان گفت: گزارش اولیه خسارت سیل دیشب در جلسه هیات وزیران مطرح شده است و خسارات سیل اخیر در بخش های مختلف در شهرستان نوشهر در حال برآورد است که با توجه به اهتمام ویژه دولت و سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بخشی از منابع مالی برای جبران خسارت سیل پس از تصویب در هیات دولت به سرعت در اختیار مناطق درگیر سیل قرار می گیرد.

نجار ضمن تشریح اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان مازندران اظهار داشت: مشکلات پیش آمده در رابطه با پلهای تخریب شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به منظور رفع موانع و بازگشایی تمامی راه های ارتباطی استان اتخاذ شده است.

معاون وزیر کشور ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات اداره کل مدیریت بحران و دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران گفت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در رامسر ثبت شده است که این میزان در این بازه زمانی بسیار قابل توجه است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور همچنین به بحث تغییر اقلیم  در کشور و مشکلات خشکسالی و بارش های شدید ناشی از آن اشاره کرد و گفت: سطح حادثه باید مشخص شود و بر اساس آن امکانات و تجهیزات مورد نیاز با انجام هماهنگی های لازم و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی نظیر شرح وظایف فرمانداران فراهم شود تا با اقدامات به موقع از تسری آن به سطوح بالاتر جلوگیری شود. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر عدم ساخت و ساز در حریم رودخانه ها تصریح کرد: ساماندهی رودخانه ها باید بر اساس دوره بازگشت وقوع سیلاب با مطالعات فنی لازم انجام شود.