به گزارش پارس نیوز، داریوش بیات نژاد در مراسم آئین نواختن زنگ مهر در مهدهای کودک گفت: در استان تهران ۸۰۰ مهدکودک وجود دارد که حدود ۳۰ مهدروستا و ۱۵ مهدحاشیه ای فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۳ مهدشهری در استان تهران وجود داد گفت:وقتی از حاشیه شهر صحبت می شود به دنبال برخورداری کودکان این مناطق از آموزش هستیم تا از عدالت هم بهره بگیرند.
بیات نژاد افزود: از طرفی باید شرایطی برای بخش خصوصی و فعالیت انها در حاشیه شهرها فراهم شود چراکه آموزش پیش دبستانی بسیار اهمیت دارد و شکل گیری ۷۰ درصد شخصیت کودکان در این مقطع است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: سود مناسب در بخش خصوصی نیز تضمین کننده نیست و باید دولت حمایتش را در این بخش جدی تر کند تا شرایط برای مناطق حاشیه ای فراهم شود و بخش خصوصی فعالتر شود چون اموزش پیش دبستانی مهم است.

وی گفت: شکل گیری ۷۰ درصد شخصیت کودکان در دوران کودکی است و باید شرایطی برای آمادگی کودکان در مراحل بعدی فراهم شود و اهداف پیشگیرانه در اینجا قابل پیگیری است.

بیات نژاد افزود: اگر بخش وسیعی از یارانه ها به خانواده های دارای کودک زیر ۶سال داده شود جمعیت کثیری از خانواده ها دارای نونهالان و نوجوانان بهنجار خواهند شد تا مسیر سلامت را طی کنند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا جمعیت ۷۰۰هزار کودک زیر ۶سال از نعمت آموزش برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: شکل گیری کانون مهدهای کودک شهرستانهای استان تهران، برگزاری انتخابات آنها و ابلاغ شیوه نامه آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

بیات نژاد گفت: نگرانی از وجود مهدهای غیرمجاز را داریم که اگر کانونها شکل بگیرند بازوی قدرتمندی در شناسایی این مهدها خواهد بود‌.