به گزارش پارس نیوز، مهدی ریاحی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با تأخیر پرداختی به بیمارستان‌ها گفت: سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد با بیمه آتیه به تعهدات خود عمل کردند اما تأخیر در پرداخت‌ها زیاد شده است.

وی ادامه داد: نامه‌نگاری و مشکلاتی که در سیستم این پرداخت‌ها وجود دارد موجب این تأخیرات شده، از طرفی صندوق بازنشستگی کشوری که طرف قرارداد با ما است مشکلی در پرداخت‌ها ندارد. 

ریاحی‌فر، گفت: اما همچنان بحث‌های پرداخت بیمارستانی را داریم چرا که باید از شرکت‌های تجهیزات پزشکی به صورت نقدی خرید کنند و آنها دیگر به بیمارستان‌ها نسیه نمی‌دهند.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ افزود: به نظر می‌رسد بودجه و اعتبارات تزریق می‌شود اما بنا به دلایلی تأخیر در پرداخت‌ها زیاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر با ۴هزار و ۸۶۱ مرجع درمانی طرف قرارداد هستیم که از جمله آنها می‌توان به کلینیک‌ها داروخانه‌ها و بیمارستانها اشاره کرد.

ریاحی فر گفت : بیمه آتیه سازان حافظ کنترل بازار بیمه های تکمیلی درمان را انجام می دهد و قرار بود در برنامه پنجم  بیمه های پایه در بیمه سلامت ادغام شوند و اگر این اتفاق بیفتد شرایط متفاوت تر می شود و منابع مالی پایدار شده ای خواهیم داشت.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ افزود: تعداد افراد طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند و مابقی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری و آموزش و پرورش است که در مجموع ۶ میلیون بیمه شده  داریم .