به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در نشست تخصصی بررسی مداخلات انتظامی کاهنده جرم، گفت: فضا‌های مجازی فعال باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی، نظارت و در صورت امکان مسدود شود.

وی افزود: آسیب شناسایی جرایم خشن، نا امن کردن محیط‌های آلوده، ارتقاء عملکرد نیرو‌های انتظامی در مواجه با نزاع، بهره گیری از دوربین‌های مداربسته جهت کشف جرایم خشن، بهره گیری از مشاوران حوزه‌های اجتماعی جهت مصالحه پرونده‌های مربوطه، استفاده از پاسگاه‌ها و پست‌های موقت انتظامی و شناسایی نقاط قوت و ضعف از عوامل کاهش رفتار‌های خشن است.

حجت الاسلام موسوی بر لزوم هماهنگی با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تاکید کرد و گفت: اولویت ما باید بر روی نقاطی باشد که بیشترین آمار ضرب و جرح را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی رتبه سوم پرونده‌ها در مازندران را دارد، افزود: در راستای ارتقاء دانش و آگاهی‌های عمومی آحاد مردم جامعه در حوزه مسائل امنیتی و انتظامی، صدا و سیمای مرکز مازندران نسبت به تهیه، تولید و پخش برنامه‌های پیشگیرانه با موضوع خشونت به همراه نشست تخصصی با حضور کارشناسان مربوطه اقدام می‌کند.