به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در صد و سی‌امین نشست خبری خود درخصوص اصلاح برخی قوانین گفت: ما درخواست اصلاح برخی مواد آیین دادرسی را داریم، اما اصلاح برخی فوری‌تر است از جمله ماده ۳۵۳ این قانون که امیدواریم با ما همکاری شود و اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که وکلای مشایی مدعی شده اند از دادگاه انقلاب با آن‌ها تماس گرفته شده که بیایید و پرونده را دوباره مطالعه کنید گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ای درخصوص این موضوع که نتیجه رسیدگی به پرونده مشهور به پرونده محیط زیست گفت: پرونده ۵ نفر از افراد کیفرخواست خورده است و اتهامات آن‌ها هم امنیتی است.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص موضوع پیشگیری از وقوع جرم گفت: وظیفه قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است، اما نباید فراموش کنیم که همه مقدماتی که منجر به وقوع جرم می‌شود در اختیار این قوه نیست.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ارتکاب جرم بیکاری است که حل این مشکل و معظل در اختیار قوه قضاییه نیست.

محسنی اژه‌ای گفت: قوه قضائیه در کنار رسیدگی آسیب شناسی می‌کند و برای بستر‌های جرم زا برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: همه آسیب‌ها را لازم نیست جرم‌انگاری کنیم. برخی مسائل با صرف بگیر و ببند حل نمی‌شود. در مورد تصمیمات منجر به جرم و هرگونه تصمیم دولت، قوه قضائیه نمی‌تواند بگوید من تعقیب انجام می‌دهم البته از زمان حضور آقای الفت اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.