به گزارش پارس نیوز، جمشید تقی‌زاده در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که این صندوق انجام می‌دهد، این است که در راستای کرامت و بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان و کارآفرینی این افراد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۱۷۴ هزار بازنشسته و خانواده‌های آنها تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند، گفت: رویکرد این صندوق اجتماعی و اقتصادی است و به لحاظ پوشش بازنشستگان کشوری، صرفاً جنبه‌ی اجتماعی دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: همایش روز خانواده به عنوان رویداد جریان‌ساز جایگاه ویژه‌ای دارد و در دولت تدبیر، عزت و کرامت بازنشستگان و پاسداشت منزلت اجتماعی آنها، یک اصل مهمی است که سیاست‌های دولت نیز در جهت حمایت‌های بیشتر از این افراد بوده است.

تقی‌زاده افزود: در طول دولت دوازدهم تمهیدات ویژه‌ای برای تعالی رشد و افزایش رفاه و ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان و افراد تحت پوشش پیش‌بینی شده است که بخشی از آن تا پایان سال و بخشی دیگر در سال آینده با کمک دولت و مجلس محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر اقدامی انجام شده، وظیفه بوده و اگر کم‌کاری شده، عذرخواهی می‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر به بحران صندوق‌های بازنشستگی به عنوان یکی از ابرچالش‌هایی در کنار محیط‌زیست، آب و اشتغال اشاره می‌شود. این در حالی است که صندوق‌های بازنشستگی جزئی از کل در نظام تأمین اجتماعی هستند که کارکرد اقتصادی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: زمانی که از بحران سخن به میان می‌آید، منظور بحران مالی و به هم خوردن نقدیِ ورودی و خروجی‌های صندوق‌ها است.

تقی‌زاده اظهار کرد: شرایطی که اغلب صندوق‌ها در حال حاضر دارا هستند، طی چند سال آینده پیش‌بینی می‌شود که در صورت عدم تدابیر لازم، وضعیت دشواری خواهد بود که البته با تدبیر باید بحران از صندوق‌ها کنار برود.

وی به علل اصلی بحران صندوق‌های بازنشستگی در کشور اشاره کرد و گفت: بازنشستگی پیش از موعد، فاصله میان سن بازنشستگی تا میانگین عمر در ایران، عدم پرداختن به وضعیت صندوق‌ها، افزایش ناگهانی حقوق و دستمزد در دو سال آخر، از جمله علل بحران‌ صندوق‌های بازنشستگی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی یک سال آینده باید در چارچوب منافع ملی تلاش شود تا کابوس یأس را به امید تبدیل کنیم و اگر امید در جامعه ایجاد نشود، یقیناً در آینده با بحران بیشتری مواجه خواهیم شد.

تقی‌زاده از ایجاد دهکده سلامت در تهران خبر داد و افزود: بر اساس جلسه‌ای که با استاندار تهران داشته‌ایم، قرار شد ۴۰ هکتار زمین در اختیار صندوق بازنشستگی قرار گیرد تا بتوانیم دهکده سلامت را ایجاد کنیم.