به گزارش پارس نیوز، وکیل شرکت سامان‌مجد در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: اگر آقای باقری درمنی ارتباطی با شرکت‌ها نداشته است، چرا بدهی آنها را پرداخت کرده است. 

وی افزود: ضمانت‌نامه‌هایی که بانک ملی شعبه خیابان بهار به ذینفعی موکل صادر کرده ۷ فقره است که اصل آنها موجود است و از این تعداد چهار عدد ضمانت‌نامه توسط شرکت آریا برج هرم برای چهار قرارداد با شرکت موکل به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان است. 

وکیل شرکت سامان مجد ادامه داد: ۳ ضمانت‌نامه دیگر با شرکت انبوه‌سازان شکوه آبیدر به منظور تضمین قرارداد تحویل شرکت موکل شده است که ۳۰ میلیارد تومان است. 

وی بیان داشت: با توجه به سوابق، یک فقره از ضمانت‌نامه‌ها که توسط شرکت آریا برج هرم ارائه شده است، جعلی و ساختگی است و توسط بانک ملی صادر نشده است و  به درخواست آقایان خسروی و نصیری جعل شده ا ست. 

وکیل شرکت سامان مجد ادامه داد: مرکز تشخیص جعل پلیس آگاهی ناجا اعلام کرده است: آثار مهر و امضاها در شش ضمانت‌نامه دیگر تا حد زیادی با امضاهای متعارف و اصیل مطابقت دارد و سریال ضمانت‌نامه‌ها با سریال اوراق نیز مطابق است، اما این شش ضمانت‌نامه توسط بانک ملی برخلاف ضوابط توسط رئیس و معاون شعبه صادر شده است و یک تخلف اداری در این خصوص رخ داده است. 

وی گفت: تمام افرادی که در پرونده در بروز اعمال مجرمانه با یکدیگر دخالت داشته‌اند، بابت ضرر و زیان قابل توجهی که به شرکت سامان‌مجد وارد شده است باید پاسخگو باشند و من از محضر شریف دادگاه، جبران خسارت و ضرر و زیان به میزان مندرج و فروعات مربوطه را درخواست می‌کنم.