به گزارش پارس نیوز، 

«علی خدایی» افزود: کارگران برای تامین معیشت نیاز به حمایت دارند، اما این حمایت باید به شکل دقیق و با رعایت شان ومنزلت آنها انجام شود.

وی افزود: شورای عالی کار در جلسه شب گذشته خود به این نتیجه رسید که ستاد بن کارگری احیا شود، اما باتوجه به اینکه نماینده کارفرمایان در این جلسه حضور نداشت، درباره میزان بن و سهم هر یک از طرفین برای تامین منابع بن کارگری تصمیم گیری به عمل نیامد.

خدایی اضافه کرد: مقرر شده تا شورای عالی کار، هفته آینده جلسه ای دیگر داشته باشد تا میزان بن کارگران تعیین شود.

عضو شورای عالی کار یادآور شد: بدون تردید، کارگران با حقوقی که اکنون دریافت می کنند، با توجه به سطح عمومی قیمت کالاها نمی توانند قدرت خرید کافی داشته باشند، زیرا قیمت کالاها افزایش قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: قدرت خرید کارگران باید مورد توجه قرار گیرد و در قالب افزایش نقدی حقوق و بن کارگری که از طریق تعاونی های کارگری توزیع می شود، افزایش پیدا کند.

خدایی درباره اجرای طرح بسته حمایتی به کارگران گفت: طرح بسته حمایتی متفاوت از احیای ستاد بن کارگری است؛ طرح بسته حمایتی مشمول بازنشستگان نیز می شود، اما احیای ستاد بن کارگری ویژه کارگران در همه مشاغل است.

 29 اسفند پارسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: میزان دستمزد کارگران با 189هزار تومان افزایش به یک‌میلیون و 115هزار تومان در سال 97 رسید.

بر این اساس میزان دستمزد حداقلی‌بگیران با احتساب مبلغ 110هزار تومانی بن کارگری و 40 هزار تومان حق مسکن ماهانه مبلغ یک‌میلیون و 265هزار تومان برای سال 97 تعیین شد.

علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار مرداد ماه گذشته گفته بود، با توجه به وضعیت کارگاه‌ها و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد، انتظار نداریم که دستمزد کارگران مجدد افزایش پیدا کند، اما دولت به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.