به گزارش پارس نیوز، 

یک روزنامه آلمانی نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا ضمن حمایت از وی در سیاست‌های پذیرش پناهجویان تلاش کرد تا علیه آلمان اتحادی تشکیل دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا در عین حال که از ایتالیا حمایت کرد تلاش کرد تا ائتلافی را علیه آلمان شکل دهد.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «ولت»، ترامپ در دیدار دیروز (دوشنبه) با کنته در کاخ سفید از سیاست‌های دولت وی در زمینه پذیرش مهاجران هم استقبال کرد. ترامپ از سیاست‌های سخت‌گیرانه ایتالیا در زمینه پذیرش پناهجویان حمایت کرد و از دید وی بسیاری از کشورهای دیگر هم باید چنین رویکردی را در پیش بگیرند. اما این برای اروپا چه مفهومی دارد؟

ولت با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا پیشتر، بارها از «آنگلا مرکل»‌ صدراعظم آلمان به دلیل نگاه وی به پذیرش پناهجویان و سیاست‌ درهای باز انتقاد کرده، نوشته است: «به نظر می‌رسد که با حمایت از کنته در پی تشکیل اتحادی در برابر آلمان است.»

ترامپ و کنته هر دو در زمینه پذیرش پناهجویان سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را پیگیری می‌کنند. از زمانی که ترامپ به قدرت رسیده، ایالات متحده به شدت در این زمینه با سخت‌گیری عمل کرده است. ترامپ به عنوان سیاستمداری جمهوری‌خواه همواره تصویری ناخوشایند از شرایط مرزها ارائه می‌دهد و بارها از بحرانی در این رابطه صحبت کرده است. البته این حرف‌ها واقعیت را در بر نمی‌گیرند. چرا شمار مناطقی که پناهجویان به صورت غیرقانونی از آنها عبور می‌کنند در سال‌های گذشته کاهش داشته است.

ترامپ از آغاز به کار در سمت رئیس‌جمهور آمریکا همواره به دلیل سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان هدف انتقاد بوده است و چندی پیش هم به دلیل جدا کردن افراد خانواده‌هایی که به صورت غیرقانونی از راه مرز مکزیک وارد آمریکا شده بودند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

می‌توان دید که سیاست‌های دولت تازه روی کار آمده در رم و به ویژه برنامه‌هایی که «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا در مورد پذیرش پناهجویان دنبال می‌کند هم سیاست جنجالی مشابه سیاست دولت ترامپ را دنبال می‌کند. ایتالیا هم در هفته‌های گذشته از پذیرش کشتی‌های حامل پناهجویان خودداری کرد.

مشخص است که دولت پوپولیستی ایتالیا طبق سلیقه رئیس جمهور آمریکا عمل می‌کند و به این ترتیب می‌توان انتظار آن را داشت که ایتالیا در بروکسل و در برابر برلین در زمینه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان از حمایت قاطع آمریکا برخوردار باشد.