به گزارش پارس نیوز، مقیمی استاندار تهران در جلسه ستاد اربعین که در استانداری تهران برگزار شد با بیان اینکه استانداری تهران در شهر نجف اشرف به مدت ۱۰ روز خدمات‌رسانی می‌کند گفت: در این ایام تغذیه، بهداشت و درمان و تمام مسائلی که در نجف اشرف برای زائران نیاز ضروری است ارائه و ساماندهی می‌شود. 

وی افزود: ما در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع)، صحن حضرت زهرا(س) و پارکینگ صلواتی ورود خواهیم کرد و امکانات را در این بخش‌ها ارائه خواهیم کرد. 

مقیمی گفت: برای اینکه اجرای مراسم اربعین به خوبی انجام شود، باید تلاش و دیگران را تشویق کرد هر چند امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی افرادی که وارد عراق شوند، باید به سرویس‌دهی به آنان به خوبی انجام شود.

در ادامه جلسه تواهن معاون فنی و عمرانی استانداری تهران افزود: در راستای ارزیابی وضعیت تجهیزات و امکانات لازم طی سفری که به شهر نجف داشتیم ابتدا وضعیت سال قبل را مورد بررسی قرار دادیم، سپس مسائل سال جدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سال گذشته ۶ آشپزخانه و سال قبل از آن ۷ آشپزخانه وجود داشت که جانمایی آنها مناسب نبود ولی امسال قرار است ۴ مورد آشپزخانه کنار حضرت زهرا(س) و ۲ مورد دیگر نیز در مکان‌های سال گذشته بنا شود.

معاون فنی و عمرانی استانداری تهران بیان داشت: امسال دو درمانگاه مناسب مانند سال گذشته برای زائران در نظر گرفته شده است و بنا شد کارخانه تولید آرد در شهر نجف برای آن ایام برقرار شود و همچنین احداث نانوایی از دیگر مواردی است که باید انجام شود.

وی در پایان بیان داشت: ما برای انجام مراسم امسال با مشکلی مواجه نیستیم و تمامی امکانات نظیر پتوهای دپوشده از سال گذشته شستشو‌ داده شده‌ و آماده استفاده هستند.