به گزارش پارس نیوز، نادر محمدزاده مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌در مورد پروژه بازآفرینی پایدار و رفع مشکلات افراد حاشیه‌نشین گفت: اواخر سال گذشته فرمان اجرای چند پروژه توسط رئیس‌جمهور در حوزه‌های حمل و نقل، اشتغال و بازسازی بافت‌های فرسوده صادر شد. 

وی افزود: وقتی پروژه‌ای در سطح ملی اعلام می‌شود، استانداران و فرمانداران مسئولیت پیگیری این پروژه‌ها را برعهده دارند، همچنین محله‌های هدف برای اجرای پروژه بازآفرینی پایدار درنظر گرفته شده است. 

محمدزاده با بیان اینکه فرمانداران مسئول پیگیری و نظارت صفر تا صد پروژه‌های بازآفرینی در شهرستان‌ها هستند، گفت: اجرا برعهده دستگاه‌ها است و فرماندار باید بر نتیجه پروژه احاطه داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: در امر اجرا شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه‌های زیربنایی مانند آب و برق و گاز و روبنایی نظیر آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و... وظایف مهمی برعهده دارند. 

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: وظیفه سنگینی برعهده بانک‌ها است تا تسهیلات را تأمین کنند و سازمان برنامه و بودجه باید منابع مورد نیاز تکلیف شده را براساس قانون برنامه و بودجه تأمین کنند. 

وی در پایان گفت: مسئولیت محوری اجرای این پروژه‌ها در استان‌ها برعهده استاندار و در شهرستان‌ها نیز برعهده فرماندار است.