به گزارش پارس نیوز، 

سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نگران‌کننده جرائم فضای مجازی اظهار داشت: امسال شاهد حدود ۱۳۰ درصد افزایش جرائم فضای مجازی بودیم که برداشت های اینترنتی در رتبه نخست این جرائم قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای مبارزه با جرائم فضای مجازی انجام شده است، ابراز داشت: در فضای مجازی تبلیغاتی در ارتباط با فروش اپلیکیشن ماهواره جیبی انجام شده است که چنین اپلیکیشنی وجود خارجی ندارد بلکه فرد کلاهبردار از این طریق از حساب‌های بانکی مردم برداشت وجه انجام می‌داده است.

خرید از فروشگاه‌های مجازی باید از درگاه‌های امن انجام شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای خرید از فروشگاه‌های مجازی حتما باید از درگاه‌های امن در فضای مجازی استفاده شود که https در ابتدای آدرس نشانه آن است، بیان داشت: جای تعجب دارد که ما در فضای واقعی پول خود را بدون شناخت در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم اما در فضای مجازی اعتبار و رمز حساب خود را به دیگران ارائه می‌دهیم که جا افتادن این مطلب در جامعه فرهنگ خطرناکی است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی به لحاظ گمنام بودن جرایم پیچیده و خطرناکی در خود نهفته دارد، تصریح کرد: مردم باید خطرناکی این فضای مجازی را به خوبی درک کنند اما افزایش ۱۳۰ درصدی جرائم فضای مجازی نشان می‌دهد مردم هنوز این مسئله را به خوبی درک نکرده‌اند.

نصب دستگاه‌های یو پی اس در چهارراه های اصلی و فرعی اصفهان

سردار معصوم بیگی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مشکلات ایجاد شده به دلیل قطعی برق در سر چهارراه‌ها ابراز داشت: در این ارتباط با هماهنگی شهرداری، دستگاه های یو پی اس با اولویت‌بندی ابتدا در چهارراه های محوری و سپس فرعی نصب شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها تاکنون در ۱۵ تقاطع اصفهان نصب شده است، ابراز داشت: اعتقاد داریم برای هر مسئله باید راهکار مناسب اتخاذ شود تا مردم به زحمت نیفتند و بر این اساس امیدواریم هر چه سریع‌تر نصب این دستگاه‌ها در تمام چهارراه‌ها نصب شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در این ارتباط همچنین طرح پنل های خورشیدی را داریم که در صورت تایید، برق چراغ‌های راهنمایی بر سر چهارراه ها را تامین کند.

حضور ۲۴ ساعته پلیس در تفرج‌گاه‌های اصفهان

وی در ارتباط با تامین امنیت تفرج‌گاه‌های اصفهان بیان داشت: در این ارتباط شاهد حضور ۲۴ ساعته پلیس در این اماکن به منظور تامین نظم و امنیت عمومی هستیم.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: با افراد قانون‌شکن و تهدید کنندگان امنیت عمومی برخورد جدی داریم به نوعی که در روزهای گذشته افرادی در چهارباغ عباسی اصفهان دستگیر شدند.

‌نارضایتی های صنفی دلیل اصلی تجمعات خیابان امیرکبیر

وی در ارتباط با تجمعات در خیابان امیرکبیر اصفهان با بیان اینکه پایه این نارضایتی‌ها در ابتدا موضوعات صنفی بوده است، ابراز داشت: به طور مثال قطعی برق مشکلاتی را برای این افراد در پی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه همیشه از نزدیک صحبت‌های مردم و مطالبات آنها را بررسی می‌کنیم، بیان داشت: از جمله این اعتراضات این مسئله بود که قطعی برق موجب خسارت به ابزار کار این اصناف شده به نوعی که گاه زحمات چند ماهه آنها هدر رفته است.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند مالیات سنگین از دیگر موارد اعتراضی بود، گفت: کاسبان این منطقه این درخواست را داشتند که با توجه به فشارهای اقتصادی دریافت این مالیات‌ها به تعویق بیفتد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه با برگزاری جلساتی، مسئولان صنف خواسته‌های کسبه را با مسئولان در میان گذاشته و بخش‌هایی از مشکلات رفع شد، تاکید کرد: در این ارتباط باید دقت کنیم که خواسته های صنفی نباید تبدیل به بی انضباطی در جامعه و سوءاستفاده دشمنان ضدانقلاب شود.

وی اضافه کرد: گوش شنوا در مسئولان برای پاسخ به خواسته‌های صنفی وجود دارد اما وقتی ضدانقلاب و معاند وارد جریان شوند تا از این بستر نارضایتی یا اقتصاد بهره خود ببرند اشکالات جدی ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه معاندان نظام مترصد سوءاستفاده از کوچک‌ترین نارضایتی‌ها هستند، ابراز داشت: اعتقاد داریم که حرف درست باید به شکل صحیح بیان شود، نارضایتی از موضع صنفی باید درست بیان شود تا معاند و ضدانقلاب بهره نبرد.

هیچ کس در تجمعات اصفهان کشته نشده است

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است در این تجمعات هیچ کس کشته نشده و مشکلی نیز برای افراد ایجاد نشد است.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: فرزندان ملت ایران در نیروی انتظامی به نمایندگی از مردم اجازه سوءاستفاده و ایجاد ناامنی را به دشمنان و معاندان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان و معاندان نظام به دنبال کشته سازی هستند، اظهار داشت: پیشرفت و فعالیت در بستر امنیت امکان پذیر است، قدر امنیت را می دانیم و از این پس باید بیشتر بدانیم.

کشفیات داروهای غیرمجاز تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

فرمانده انتظامی استان اصفهان کشفیات داروهای غیرمجاز تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، در سال جاری اظهار داشت: عمده کشفیات ما در زمینه داروهای لاغرکننده، بدن سازی، لوازم آرایشی بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه گروه موسوم به عرفان حلقه نظارت و اشراف مناسبی در اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: البته والدین باید مراقب باشند که افرادی جوانان را تحت عناوین دیگر به این گروه‌ها جذب نکنند.

گروه شیادان مدعی ارتباط با امام زمان در اصفهان مشاهده نشده است

سردار معصوم بیگی در ارتباط با شیادانی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را دارند نیز تصریح کرد: چنین موردی در اصفهان برخورد نداشتیم و این امر در برخی از دیگر استان‌ها مشاهده شده است.

وی در ارتباط با سرقت طلافروشی شهر ابریشم نیز تاکید کرد: در همان لحظه وقوع جرم من خود برای سرکشی در منطقه حضور داشتم و بر این اساس تیم‌های کشف جرم از همان ابتدای امر به طور ویژه به منطقه اعزام شدند.

سرنخ‌های اولیه در ارتباط با سرقت طلافروشی شهر ابریشم به دست آمده است

این مقام مسئول با اعلام اینکه سرنخ‌های اولیه در ارتباط با این سرقت به دست آمده اما شناسایی قطعی رخ نداده است، بیان داشت: ساز و کار پلیسی و ردیابی‌های فنی اطلاعاتی در حال انجام است و به طور قطع سارق شناسایی می شود.

وی در ارتباط با بازگشایی قهوه خانه‌ها در اصفهان با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم، گفت: تعاملی در استان میان دادستان، سیستم قضایی و نیروی انتظامی وجود داشت که مبارزه با این بخش جدیت جلو می رفت.

معصوم بیگی تصریح کرد: قانون در ارتباط با قهوه خانه منعی ندارد و بر این اساس برخی مسئولان بر این امر اعتراض داشتند که چرا این منع تنها در اصفهان رخ می دهد و بر این اساس موضوع قهوه‌خانه‌ها مجددا به حالت نخست بازگشت.

تعطیلی قهوه‌خانه‌ها تعامل درون استانی بود

وی اضافه کرد: در واقع تعامل ما به شکل استانی در ارتباط با تعطیلی قهوه‌خانه‌ها انجام شده بود اما برخی مسئولان استان با جدیت این مطلب را دنبال کردند که در این زمینه ما نباید با کشور تفاوتی داشته باشیم و ما نیز تابع قانون هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ضرب و جرح پزشک در نجف‌آباد موضوعی سریالی نیست و به پزشک تهرانی ربط ندارد، گفت: اختلافی میان افرادی دیگر وجود داشته که این پزشک به نوعی با آن مرتبط شده است.

ضارب دکتر نجف‌آبادی امروز دستگیر می‌شود

وی ادامه داد: ضارب توسط پلیس آگاهی شناسایی شده و امروز دستگیر می شود.

تولد پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در نیمه دوم امسال

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سایت پلیس فضای مجازی آموزش های لازم به شهروندان ارائه شده است، تاکید کرد: پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در نیمه دوم امسال عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: همچنین ساختمان پلیس فتای اصفهان آماده است و جابجایی نیز به زودی اتفاق می افتد.