به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ دوم کارآگاه فرهاد ابدال چگنی اظهار کرد: کانال و گروههای زیادی از طریق شبکههای اجتماعی با عناوین مختلفی مانند همدم یاب، همسریاب ، مونس یاب و... ایجاد شده که در خواست کنندگان را جهت دریافت اطلاعات اعضا به یک ربات دعوت می نماید.

وی افزود: ربات مورد نظر به گونه ای طراحی گردیده است که اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم، ccv2 و تاریخ انقضا را از شخص دریافت می نماید.

 سرهنگ کارآگاه چگینی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان این پلیس شخص مورد نظر را شناسایی که ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد.

 وی ادامه داد: شخص دستگیر شده انگیزه خود را از طراحی ربات، منافع مالی عنوان کرد.

 این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: برخی از شهروندان با سهل انگاری و عدم توجه به ماهیت ربات ها اقدام به ورود اطلاعات حساب بانکی خود می نمایند که شخص طراح ربات با دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران از حساب آنها سوء استفاده می نماید.

 سرهنگ چگنی ادامه داد: کلاهبرداران از ترفندهای مختلفی مانند استخدام، ثبت نام یارانه، ثبت نام سهام عدالت و... برای سرقت اطلاعات حساب بانکی استفاده می نمایند.

 رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: شهروندان توجه داشته باشند، فقط از طریق درگاه های پرداخت قابل اطمینان اقدام به هرگونه خرید و ورود اطلاعات حساب بانکی خود نمایند و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در سایت های متفرقه و مشکوک، ربات های شبکه های اجتماعی و... وارد نکنید. 

وی افزود: حتما در درگاه های بانکی نیز از صفحه کلید مجازی ارائه شده درگاه استفاده کنید تا در صورت نصب نرم افزارهای کیلاگر نتوانند به اطلاعات بانکی شما دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ چگینی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، می توانند مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی    www.cyberpolice.ir   با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت های سایبری مطرح نمایند.