به گزارش پارس نیوز، 

 سرهنگ دوم کارآگاه فرهاد ابدال چگنی اظهار کرد: شخصی به این پلیس مراجعه و مدعی شد که شخصی ناشناس از طریق اکانت مجازی تصویر چت ها و اطلاعات کاربری اش را برای او  ارسال کرده که قصد اخاذی از شاکی را دارد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص گردید تمام اسکرین شات های ارسالی از طریق اکانت ناشناس واقعی بوده که شاکیه نیز به این موضوع اذعان کرد و با بررسی گوشی شاکیه توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید فردی با دسترسی غیرمجاز به  اکانت تلگرام شاکیه با سوء استفاده از اطلاعات وی برای برخی از مخاطبین نیز ایجاد مزاحمت نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با پیگیری فنی کارآگان این پلیس نهایتا متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، احضار و در بازجویی های صورت گرفته که بعد از مواجهه با مستندات و ادله موجود  به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

سرهنگ چگنی ادامه داد: شخص دستگیر شده انگیزه خود را حس کنجکاوی اعلام نمود و بیان کرد، شاکیه هم اتاقی ام می باشد که به صورت مدام با گوشی همراه خود سرگرم بود و کمتر در جمع ما حضور پیدا می کرد، من نیز صرفا جهت کنجکاوی به اکانت تلگرامش دسترسی پیدا کردم و برای سرگرمی از طریق اکانت مجازی اسکرین شات چت هایش را به کاربریش ارسال نمودم و اصلا نمی دانستم که کاری که انجام می دهم خلاف قانون است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: موارد زیادی از متهمان پس از ارتکاب عمل مجرمانه در فضای مجازی و دستگیری توسط پلیس فتا، از عدم آگاهی از قانون جرایم رایانه های سخن می گویند، غافل از اینکه، جهل به قانون رافع مسئولیت  قضایی نیست.

سرهنگ چگنی ادامه داد: انتقام جویی از طریق هتک حیثیت و نشر اکاذیب راه درستی جهت تسویه حساب نیست، زیرا پلیس فتا عوامل انتشار کننده را در اسرع وقت شناسایی و تحویل مقامات قضایی می نماید.

 رئیس پلیس فتا استان لرستان در خاتمه از هموطنان عزیز درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی  اعلام نمایند.