به گزارش پارس نیوز، علیرضا رمضانی، قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود سه میلیون نفر تحت حمایت این نهاد هستند اعلام کرد: از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار نفر مستعد پذیرش شغل هستند که این نهاد از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه  و مهارتی متناسب در صدد توانمندسازی و خودکفایی آنهاست.

وی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت را یکی از خدمات ویژه این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: باهدف پایداری و ثبات شغل ایجاد بازرسان کمیته امداد پنج‌ساله به طور مستمر بر طرح‌های اشتغال ایجادشده نظارت می‌کنند.

رمضانی درباره بسته‌های تشویقی کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی توضیح داد: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان، تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش باهدف ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بنگاه اقتصادی از مددجویان تحت حمایت این نهاد به‌عنوان نیروی انسانی استفاده کند، کمیته امداد متعهد می‌شود در دو سال نخست صد درصد حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت ‌کند. این درحالیست که تا سال گذشته حق بیمه سهم کارفرما در سال نخست صد درصد و در سال دوم۵۰ درصد بود.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی امداد یکی دیگر از بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای بنگاه‌های اقتصادی را پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات هم باهدف حل مشکل بنگاه‌ها در تأمین نقدینگی یا توسعه خط تولید و هم ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای به‌کارگیری هر یک از مددجویان در بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان پرداخت می‌شود افزود: پرداخت این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان  در ازای به‌کارگیری پنج مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،  رمضانی با اعلام اینکه برای موسسه‌های کاریابی نیز بسته تشویقی تعیین شده است گفت: موسسه‌های ‌کاریابی در صورت ایجاد اشتغال برای مددجویان حداقل حق‌الزحمه کاریابی‌ها به میزان حداکثر برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به علاوه صد هزار تومان به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مددجویان دو سال متوالی از طریق موسسه‌های کاریابی مشغول به کار باشند، کمیته امداد به ازای هر مددجو ۲۰۰ هزار تومان دیگر به عنوان پاداش ضمن خدمت به دفاتر کاریابی پرداخت می‌کند. البته پاداش ۲۰۰هزارتومانی برای شهرستان‌ها (به جز مراکز استان‌ها) شامل سال سوم نیز می‌شود.