به گزارش پارس نیوز، طرح رعد 13 پلیس پیشگیری پایتخت صبح امروز(سه‌شنبه) جهت کشف و دستگیری سارقان با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص جزئیات این طرح، ‌اظهار کرد: طرح رعد 13 توسط همکاران بنده در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری پایتخت جهت مبارزه با سارقان، مالخرها و اراذل و اوباش اجرا شد.

وی گفت: در این طرح در بخش سرقت پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی، 310 حکم قضایی از قضات اخذ شد و با توجه به این احکام همکاران بنده به 310 مخفیگاه سارقان ورود کرده و بعد از کشف کالا و اموال مسروقه، تمامی سارقان مربوط به این کشفیات و اموال توسط پلیس دستگیر شدند.

دستگیری 35 نفر در 7 پرونده بزرگ اقتصادی

شناسایی و دستگیری 479 مالخر و سارق در طرح رعد 13

سردار رحیمی افزود: 479 مالخر و سارق در این طرح شناسایی و دستگیر شدند که 23 گروه به صورت باندی فعالیت می‌کردند و همگی این باندها توسط پلیس منهدم شدند.

وی در ادامه افزود: سارقان به 385 سرقت اعتراف کردند که 117 خودرو، 88 دستگاه موتورسیکلت، 8 قبضه سلاح جنگی، 48 سلاح سرد و یک قبضه سلاح شکاری که جمعا به ارزش 3.5 میلیارد تومان است، توسط پلیس کشف و ضبط شد.

دستگیری 35 نفر در 7 پرونده بزرگ اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: یک انبار سه طبقه کالای قاچاق که عمدتا مواد خوراکی را در این انبار احتکار کرده بودند و به صورت قاچاق این کالاها را نگهداری می‌کردند، توسط پلیس شناسایی شدند و یک نفر هم در ارتباط با این موضوع دستگیر شد.

سردار رحیمی در رابطه با پرونده‌های قاچاق کالا گفت: 46 پرونده در رابطه با این موضوع تشکیل شده است که 28 قاچاقچی در این راستا دستگیر شدند که بیشترین کشفیات مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی است و ارزش این مواد 4 میلیارد تومان است.

دستگیری 35 نفر در 7 پرونده بزرگ اقتصادی

وی در رابطه با کشفیات موادمخدر در راستای اجرای طرح رعد 13 گفت: 80 کیلو موادمخدر که عمدتا موادمخدر گراس و شیشه بود در این طرح کشف شد که این مواد توسط دو باند توزیع می‌شد. 287 خرده فروش در رابطه با فروش موادمخدر در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند که در قالب 15 باند توزیع کننده در حال فعالیت بودند و همچنین 220 پرونده در رابطه با برخورد با خرده فروشان تشکیل شد.

دستگیری 35 نفر در 7 پرونده بزرگ اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با کشفیات اقلام ضد فرهنگی، افزود: 39 پرونده در رابطه با این موضوع تشکیل و 11 هزار سی دی و مشروبات الکلی هم کشف و ضبط شد.

35 نفر از اخلالگران نظام اقتصادی کشور توسط پلیس بازداشت شدند

سردار رحیمی در رابطه با اخلالگران بازار سکه، ارز و خودرو گفت: 35 نفر توسط پلیس پایتخت در رابطه با این موضوع دستگیر شدند و با دستور مقامات قضایی 5 نفر آن‌ها به زندان معرفی شدند.

وی در رابطه با فعالیت دلالان و سوداگران و بر هم زنندگان نظم بازار گفت: در رابطه با اخلال نظم بازار عده‌ای اقدام به اعلام قیمت سکه، ارز و از این قبیل کالاها در بازار می‌کنند که این در حالی است که هیچ کالایی توسط این افراد فروخته نمی‌شود و فقط اعلام قیمت آن‌ها موجب التهاب نبض بازار می‌شود، به این افراد هشدار می‌دهند که این فعالیت‌ها را به دلیل ایجاد تشویش نظم بازار انجام ندهند، چرا که با نظارت دقیق بر آن‌ها پلیس عزم خود را برای برخورد با این افراد جزم کرده است و در صورت مشاهده این قبیل تخلفات برخورد جدی با آن‌ها خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با متکدیانی که در چهارراه‌ها و معابر شهری در حال فعالیت هستند، گفت: برخورد با متکدیان در حوزه شهرداری است. شهرداری باید جهت برخورد با متکدیان، آن‌ها را به ما معرفی کند تا در آن صورت پلیس به این موضوع ورود کند.

وی افزود: بحث متکدیانی که دستگیر شده بودند و عنوان شده بود 70 درصد آن‌ها خارجی هستند را تکذیب می‌کنم؛ یک نفر متکدی خارجی هم به ما معرفی نشده است.