به گزارش پارس نیوز، 

«قصه‌های مجید» از آن دست سریال‌های دوست‌داشتنی ساخته شده در اواخر دهه ۶۰ بود که خاطره‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان آن سال‌ها به‌جا گذاشته است.

این سریال در شهر اصفهان ساخته شده بود و لهجه شیرین اصفهانی و بازی درخشان بازیگران آن، هنوز خاطره‌انگیز است.

اما بخشی از این سریال در مدرسه‌ای فیلمبرداری شده است که آموزشگاه شهید حلبیان یا مدرسه اتحاد سابق است که در کوچه یخچال در نزدیکی میدان تاریخی نقش جهان و محدوده آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان قرار دارد.

این مدرسه در دوران پهلوی اول در اصفهان ساخته شد و مالکیت مدرسه اتحاد که به ثبت ملی رسیده، در اختیار انجمن کلیمیان است. 

این مدرسه به مدرسه شهید حلبیان معروف است؛ حلبیان دانش آموزی بود که در این مدرسه درس خواند و برای دفاع از خاک وطن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

سید محد بطحایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مدرسه شهید حلبیان در اصفهان، مدرسه قصه های مجید به علت فرسودگی تعطیل شد و بازسازی و مقاوم سازی آن قریب به ۲ سال طول می‌کشد. پیش‌بینی می‌کنیم تعداد پروژه های تحویلی ما برای مهر ۹۷ به ۱۸۳۰ پروژه با ۷۵۹۶ کلاس برسد».

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان  دو روز پیش از تعطیلی این مدرسه به علت فرسودگی خبر داده بود؛ البته این مدرسه مدت‌ها تعطیل بود و حتی ۴ سال پیش یعنی در سال ۹۳ برخی رسانه‌ها درباره این مدرسه نوشتند: «سال گذشته قسمت میانی مدرسه کاملا تخریب شد و شیروانی سقف‌های بخش جنوبی نیز ویران و بارندگی‌های اخیر باعث آوار سقف شد و به دنبال آن تعدادی معتاد دیوارهای بخش شرقی عمارت را تخریب و راه ورودی به کلاس‌ها برای اسکان موقت ایجاد کرده بودند».