به گزارش پارس نیوز، 

براساس این مطاعه افراد بالغی که این خون نامرئی در مدفوعشان وجود داشته باشد، 60 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس هستند. در حال حاضر آزمایشی برای بررسی خون نامرئی مدفوع افراد مسن برای مشخص شدن ابتلای آنها به سرطان روده در حال انجام است.

پژوهشگران تاثیرات خون نامرئی را تنها به سرطان روده محدود نداشته و این خون را که با نام FOBT شناخته می‌شود، بر سلامت عمومی افراد نیز موثر دانسته‌اند.

دانشمندان دانشگاه Dundee 2700 نفر را تحت آزمایش FOTB قرار داده و افرادی که در مدفوع آنها خون نامرئی دیده شده بود را به مدت 16 سال زیر نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های گروه اول با میانگین طول عمر 131 هزار نفر دیگر که این خون نامرئی را در مدفوع خود نداشتند، مقایسه شد.

این نتایج در مجله علمی Gut منتشر شد و براساس آنها افرادی که در مدفوع خود خون نامرئی داشتند، 8 برابر بیش از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس بودند. پرفسور روبرت ستیل که این مطالعه را رهبری می‌کرد گفت که میان FOBT و 58 درصد از موارد مرگ زودرس رابطه وجود دارد. مطالعات همچنین نشان داد FOTB با مرگ‌های ناشی از سیستم تنفسی، گوارشی، بیماری‌های اعصاب، خون و هورمون‌ها در ارتباط است.

احتمال می‌رود، مصرف آسپرین که موجب خونریزی‌های داخلی می‌شود با وجود خون نامرئی در مدفوع افراد مرتبط باشد.