به گزارش پارس نیوز، 

سردار ابراهیم کریمی، در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غایب اظهار داشت: قانون جریمه مشمولان غایب تنها تا پایان سال ۹۷ اجرا خواهد شد لذا به منظور تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان غایب و اطلاع رسانی بیشتر، پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان ارسال می‌شود.

وی افزود: آن دسته از افرادی که واجد شرایط قانون جریمه مشمولان غایب هستند، می‌توانند با پرداخت نقدی و یا اقساطی مبلغ جریمه، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته در بین مشمولان غایب، گروهی مبتلا به بیماری روحی، روانی و جسمی هستند که برای معافیت پزشکی اقدام نکرده اند و به علت عدم تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، برای انجام اموری مانند: بیمه، خروج از کشور و .. دچار مشکل شده اند؛ لذا این دسته از مشمولان می‌بایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برای معافیت پزشکی اقدام کنند تا از لیست مشمولان غایب خارج شوند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: افرادی که در سال‌های گذشته خدمت کرده اند، ولی به دلایلی مانند: عدم تعویض کارت قدیمی پایان خدمت به هوشمند و یا عدم دریافت کارت پایان خدمت، در لیست مشمولان غایب قرار دارند، می‌بایست از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) برای صدور کارت پایان خدمت اقدام کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در سال آینده محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی بیشتری برای مشمولان غایب در نظرگرفته می‌شود، لذا این دسته از مشمولان می‌بایست از فرصت‌های ایجاد شده جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود استفاده کنند.