به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: عصر امروز در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی هرمزگان و جنوب کرمان با رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: طوفان گرد و خاک امروز (شنبه) در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل تداوم یافته و فردا (یکشنبه) و پس‌فردا (دوشنبه) با شدت کمتر به شکل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این منطقه رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز از امروز تا دوشنبه در ساعات بعدازظهر باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم بوده و در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رشد ابرهای غیرباران‌زا خواهیم بود.

هوای تهران از امروز تا دوشنبه صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای هوای تهران امروز ۳۸ درجه، فردا ۳۹ درجه و روز دوشنبه ۴۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.