به گزارش پارس نیوز، 

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا تا چهارشنبه در شهرستان‌های منطقه سیستان باد و گرد و خاک تشدید می‌شود و در نقاط مستعد، طوفان و گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

علی ملاشاهی  اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در ساعات آینده آسمان نیمه شمالی استان کمی ابری، اما در نیمه جنوبی همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران خواهد بود.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ارتفاعات جنوب شرق استان تا اواسط وقت در شهر‌های شمالی وزش باد به طور موقتی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک خواهد شد؛ اما از فردا تا چهارشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باد و گرد و خاک تشدید می‌شود و در نقاط مستعد، طوفان و گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: در پی این شرایط جوی نامطلوب در منطقه سیستان سرعت وزش باد ۷۰ تا ۸۵ و در ساعات اولیه روز بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود در این شرایط افراد آسیب‌پذیر از تردد در فضای باز خودداری کنند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان (شورگز، بزمان، دلگان و فنوج تا زرآباد) علاوه بر افزایش غبار، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی تا دوشنبه در نیمه شمالی روند افزایشی دما رخ خواهد داد، اما از دوشنبه روند کاهشی دما بر نیمه شمالی استان حاکم خواهد شد؛ همچنین آب‌های دریای عمان به ویژه در بخش‌های شرقی نسبتاً مواج است.