به گزارش پارس نیوز، 

طبق آخرین پیش بینی های ماهواره ای و هواشناسی کشور، طی دو روز آینده درشرق کشور به ویژه زابل، مناطق سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به سبب وزش باد شدید وطوفان، بروز گرد و خاک ،کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود.

در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. جمعه مناطق غربی خلیج فارس به سبب وزش باد و سواحل جنوب شرقی کشور در روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ مرداد) مواج خواهد بود.

امروز در استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت که تا شنبه در این مناطق ماندگاری هوای گرم پیش بینی می شود. در نیمه شرقی کشور در طی سه روز آینده روند کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

در روز جمعه در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

طی روز آینده با افزایش سرعت باد در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود.

از بعد از ظهر پنج شنبه تا جمعه در استان های خوزستان و ایلام وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتطار نخواهد بود. روز جمعه مناطق غربی خلیج فارس به سبب وزش باد و همچنین سواحل جنوب شرقی کشور در روز های جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

خیزش گرد و غبار در شرق کشور

خیزش گرد و غبار در شرق کشور

خیزش گرد و غبار در شرق کشور

خیزش گرد و غبار در شرق کشور