به گزارش پارس نیوز، 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز جزئیات حادثه شب گذشته انفجار فروشگاه در "فرهنگ شهر" اهواز را تشریح و از افزایش تعداد مجروحان به ۱۰ نفر خبر داد.

علی تراب پور اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۰ شب گذشته (۳ مردادماه) با تماس شهروندان خبر تهدید به خودکشی یک مرد در منطقه فرهنگ شهر اهواز اطلاع رسانی شد.

وی افزود: بی درنگ تیم‌های امداد و نجات و اطفای حریق از ایستگاه پردیس به محل حادثه اعزام شدند.

تراب پور گفت: طبق اعلام فرمانده تیم عملیاتی حاضر در محل، شخصی با هویت معلوم پس از مشاجره با اهالی خانواده خود با تهدید به خودکشی به یک باب ملک تجاری لبنیاتی خود وارد شده و پس از قفل کردن درب فروشگاه، اقدام به باز کردن شیرگاز درون فروشگاه کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: فرمانده تیم عملیاتی به منظور کنترل وضعیت و منصرف کردن شخص به درب فروشگاه نزدیک می‌شود که متاسفانه فردی که قصد خودکشی داشته با روشن کردن فندک همراه خود موجب انفجار محل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اثر انفجار مغازه ۱۰ نفر مصدوم شدند که ۶ نفر از جمله خود فردی که قصد خودکشی داشت، فرمانده تیم عملیاتی آتش نشانی و تعدادی از شهروندان مصدوم جهت درمان به بیمارستان‌های گلستان و سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز اعزام و چهار نفر از شهروندان به صورت سرپایی در محل توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ پانسمان و درمان شدند.

تراب پور بیان کرد: این حادثه به دلیل فداکاری و رشادت فرمانده تیم عمل کننده که با به خطر انداختن جان خود از بروز تلفات جانی شهروندان جلوگیری کرد، هیچ مورد فوتی در بر نداشته است.

وی افزود: بیشترین آمار مجروحین این حادثه مربوط به شهروندانی بود که به دلیل عدم توجه به هشدار‌های عوامل انتظامی و امدادی، به صحنه حادثه نزدیک و با بروز انفجار، دچار مصدومیت شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در این حادثه بر اثر شدت انفجار به یک باب مغازه همجوار خساراتی وارد و همچنین شیشه‌های منازل تعدادی از همسایه‌ها شکسته شد.