به گزارش پارس نیوز، مرتضی آقایی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای رفاه حال افراد ساکن در مناطق محروم و کم برخورداری  که مشتاق زیارت عتبات عالیات هستند و شرایط مالی آن ها مناسب نیست، وام های قرض الحسنه 500 هزار تومانی را در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: این وام قرض الحسنه در راستای اجرای طرح سفرهای ارزان قیمت در نظر گرفته شده و مجموع هزینه هر سفر ارزان قیمت برای افراد بین 800 تا 900 هزار تومان تمام می شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: کارمزد وام قرض الحسنه 500 هزار تومانی  2 درصد است و  به صورت 12 قسط 42 هزار تومانی از دریافت کنندگان اخذ می شود.

آقایی همچنین یادآور شد: در مجموع 2 هزار فقره وام 500 هزار تومانی در نظر گرفته شده است و با توجه به بودجه ای که برای آن تعیین شده است، در پرداخت تعداد بیشتر محدودیت وجود دارد. البته این بسته حمایتی برای افراد محروم پیش بینی شده است تا شرایط زیارت برای این افراد نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: تسهیلات فوق در مجموع در هر کاروان به 20 درصد از زائران ارائه می شود و در استان تهران نیز مردم مناطق محروم پایتخت می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.