به گزارش پارس نیوز، 

عفاف و حجاب تضمین تداوم زیبایی و شرافت و آنتی‌ویروسی برای هوس و وسوسه‌ شیطان‌صفتانی است که نگاه‌ بیمار و آلوده‌شان جامعه را سوی منجلاب فساد می‌کشاند.

همین یک سال پیش بود که آتنا اصلانی دختر ۷ ساله پارس‌‌آباد مغان اردبیل قربانی‌ هوس‌های مردمی شیطان‌صفت شد و هنوز مردم خاطره تلخ آن را فراموش نکرده، پریا دختر پنج ساله هم در ساوه قربانی شد.

قتل و تجاوز به این قربانیان بی‌گناه حکایت از قلب‌ها و دل‌هایی بیماری است که جز هوس چیزی نمی‌شناسند و به جای انسانیت  شیطان در دل آنها خانه کرده است، قاتلانی که نگاه بیمارشان می‌تواند جنایاتی را رقم بزند که دل هر انسانی را به درد آورد.

امروز دیگر از خنده‌های آتنا و شیطنت‌های پریا خبری نیست، امروز پارس‌آباد مغان هنوز داغدار حادثه تلخی است که هرگز از یادها نخواهد رفت و ساوجی‌ها اشک‌ریزان دختر بیگناهی هستند که تنها پنج بهار از عمرش گذشته بود.

شیطان همه‌جا در کمین است، شمال غرب و مرکز نمی‌شناسد، رنگ‌رز‌وار همه‌جا رخنه می‌کند و دل‌ها را می‌لرزاند، اما آنچه می‌تواند زنجیری بر دست وپای آنها ببندد، چیزی جز عفاف و حجاب نیست.

حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه نگاه‌های پلید و بیمارگونه است که مانع آلوده شدن جامعه به فساد و تباهی می‌شود و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

امروز جامعه اسلامی به شدت به رعایت حجاب و عفاف نیازمند است، چراکه یکی از برنامه‌های دشمنان برای نابودی نظام اسلامی گرفتن حجاب از زنان و دختران و به نابودی کشاندن جامعه است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را با هدف درونی و نهادینه کردن حجاب و عفاف با مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند به تصویب رساند. 

با گذشت چندین سال از اجرای این قانون از اجرای آن در جامعه خبری نیست و هیچ همتی برای به اجرای گذاشتن آن به چشم نمی‌خورد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم معتقد است: دولت‌ها هیچ رغبتی برای اجرای قانون حجاب و عفاف در جامعه ندارند، نگاه‌ دولت‌ها به مقوله حجاب سیاسی و غیرحرفه‌ای است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: قانون عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته تصویب شده، اما متأسفانه دولت‌های مختلف هم در روند تصویب سنگ‌اندازی و هم در اجرای آن تعلل کردند.

وی تصریح می‌کند: دولت‌ها هیچ رغبتی برای اجرای قانون حجاب و عفاف در جامعه ندارند، نگاه‌ دولت‌ها به مقوله حجاب سیاسی و غیرحرفه‌ای است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم بیان می‌کند: متأسفانه دولت‌ها از ترس کاسته‌ شدن از سبد آرایشان التزامات قانونی را نادیده می‌گیرند و اقدامی در راستای اجرای این قانون انجام نمی‌دهند.

سلیمی می‌افزاید: مقوله حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی است که باید به هر نحو جدیت لازم در آقایان برای اجرایی شدن آن شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کم‌کاری جدی در اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد، ادامه می‌دهد: قطعا‌ً بی‌توجهی به این مقوله مهم آثار خود را در جامعه بر جای خواهد گذاشت، در پاره‌‌ای از موارد در بحث ضرورت عفاف و حجاب نتوانسته‌ایم مسئله را به خوبی تبیین کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم می‌گوید: عدم تبیین مسئله، کم‌کاری جدی دستگاه‌‌های فرهنگی و بی‌رغبتی دولت‌ها زمینه‌ساز ایجاد خلایی‌ در این بخش در جامعه شده که موجب شده دشمنان با جدیت بر این مسئله مانور داده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

سلیمی بیان می‌کند: دولت‌‌ها باید زاویه دید خود را تغییر بدهند، جامعه اسلامی، جامعه‌ای مملو از  زنان و مردان عفیفی است  که نباید اجازه داد به این عفیف بودن خدشه‌ای وارد شود.

وی می‌افزاید: دولت باید براساس واقعیت‌های میدانی به مسئله ورود پیدا کند، بی‌توجهی به مسئله حجاب در کشور‌های غربی باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده و بروز مشکلات اخلاقی شدید در غرب شده است، مسیری را که کشورهای غربی طی کرده‌اند به شکست منجر شده و باید امروز از تجربه آن استفاده کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم تأکید می‌کند: حجاب یک بحث اعتقادی و از بنیان‌های اعتقادی و ضروریت‌های دین است که نباید به آن نگاه سیاسی داشت.