به گزارش پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در پاسخ به سئوال خبرنگاران افزود: 329 هزار خانوار یک نفره به بالا، در نوبت دریافت مستمری هستند که بر اساس آزمون وسع به آنان مستمری اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: تا قبل اسفند 1395 خانواده های تحت پوشش یک نفره ، 53 هزار تومان، دو نفره 61 هزار تومان، سه نفره 73 هزار تومان و پنج نفره به بالا 100 هزار تومان دریافت می کردند که اکنون میزان آن 3.4 برابر شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: به طور کلی میزان مستمری های افراد تحت پوشش قبلی 14 درصد رشد یافته است. 
وی اضافه کرد: برای اینکه این میزان رشد ثابت بماند در 13 تیرماه سال جاری دولت هفت هزار میلیارد پیشنهاد داده است که چهار هزار و 450 میلیارد تومان برای مستمری بگیران قبلی، 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق مستمری بگیران جدید و 230 میلیارد تومان آن برای بیمه جمعیت هدف اختصاص یابد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آزمون وسع پیچیدگی‌های قبلی را ندارد. همچنین 230 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

* مدیریت موردی ۳ هزار معتاد متجاهر
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه مدیریت موردی سه هزار معتاد متجاهر در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود.
محسنی بندپی با بیان اینکه در این طرح مواردی مانند درمان و اشتغال معتادان متجاهر پیگیری می شود، افزود: برای غربالگری معتادان متجاهر در تهران به اندازه کافی مکان نداریم و اگر کهریزک را پیشنهاد دادند و مطابق استانداردها باشد، غربالگری را آنجا انجام می دهیم.

* تفاهم نامه تامین مسکن خانواده های دارای دو معلول به بالا 
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تفاهم نامه پنج جانبه بین وزارت رفاه، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسکن و زمین، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه منعقد شده است.
محسنی بندپی افزود: بر این اساس برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در مناطق شهری، بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیون تومان، بهزیستی ۱۰ میلیون تومان، خیرین مسکن ساز پنج میلیون تومان و در مناطق روستایی بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیون تومان، بهزیستی هشت میلیون تومان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 2 میلیون تومان ارائه می دهند و بقیه هزینه ساخت مسکن نیز با وام چهار درصد تامین می شود.
وی اظهار داشت: در دی ماه ۹۶ طی جلسه ای مقرر شد تمام خانواده های دارای دو معلول به بالا بتوانند در این طرح ثبت نام کنند. همچنین خانه های روستایی خانواده های دارای دو معلول به بالا تا پایان سال ۹۸ تحویل داده می شود.
محسنی بندپی افزود: خانواده های روستایی دارای دو معلول به بالا در این طرح از وام با بهره چهار درصدی بهره مند می شدند اما خانواده های دارای دو معلول به بالای شهری وام ۱۶ درصدی داشتند که در بودجه ۹۷ مقرر شد ۳۸ میلیارد تومان برای پرداخت مابه التفاوت وام چهار تا ۱۶ درصد درنظرگرفته شود تا خانواده های شهری نیز بتوانند وام با بهره چهار درصد دریافت کنند.