به گزارش پارس نیوز، شاید تابحال از ازدواج و فواید مختلف آن برای سلامتی مطالبی شنیده باشید و به این مطلب رسیده باشید که چرا توصیه‌های فراوانی به این امر شده است، اما یکی دیگر از فواید این امر جلوگیری و کاهش زوال عقل و بهبود عملکرد مغز است.

قصد دارین تا در این مطلب شما را با فواید ازدواج در جلوگیری از زوال عقل آشنا نماید، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

برای جلوگیری از زوال عقل ازدواج کنید!

 

فواید ازدواج برای مغز

بررسی محققان نشان می‌دهد یک فرد مجرد در مقایسه با افراد متاهل ۴۲ درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارد.

افراد بیوه بیش از همه در معرض ابتلا به زوال عقل هستند، اما در مورد افراد مطلقه چنین رابطه‌ای مشاهده نشد.

با این حال محققان تاکید می‌کنند این یافته‌ها ارتباط مستقیم بین ازدواج و ریسک پایین زوال عقل را اثبات نمی‌کند.

ریسک بالاd زوال عقل در افراد مجرد حتی در صورتیکه دارای سلامت جسمانی هم باشند وجود دارد که بیانگر این مطلب است که فایده ازدواج فراتر از بهبود سلامت فیزیکی است.

برای جلوگیری از زوال عقل ازدواج کنید!

محققان علت را بالا بودن انگیزه و شاد زیستن افراد متاهل به نسبت مجرد‌ها می‌دانند.

براساس آمار‌هاT افراد مجرد بیشتر از همسالان متاهل خود دچار افسردگی، انزوا طلبی، رسیدگی نکردن به ظاهر خود، مصرف مواد غذایی ناسالم و اضافه وزن می‌شوند

از طرف دیگر متاهل‌ها باوجود بیشتر بودن مسئولیت به نسبت مجرد‌ها به دلیل انگیزه بالا بیشتر مراقبت سلامت خود هستند.

یک فرد متاهل به دلیل دریافت حمایت عاطفی از سوی همسر خود، فرزند آوری، آشنایی با اعضای خانواده و دوستان جدید انگیزه بالایی برای حفظ سلامت و تلاش در زندگی دارد.

برای جلوگیری از زوال عقل ازدواج کنید!

این افراد دقت بیشتری بر رژیم غذایی و تناسب اندام خود دارند، در صورت ابتلا به بیماری حمایت و پشتیبانی اعضای خانواده را در اختیار دارند و مراقبت‌های پزشکی و معاینه‌های دوره‌ای را انجام می‌دهند.

کارشناسان براساس این یافته‌ها در نظر دارند روش درمانی جدیدی برای درمان آلزایمر کشف کنند.

برای جلوگیری از زوال عقل ازدواج کنید!

بیماری آلزایمر یکی از بیماری‌های خطرناک مغزی است که سبب اختلال در عملکرد مغز، فراموشی و ضعف حافظه می‌شود. با وجود پیشرفت‌های پزشکی، اما این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از سال‌های جوانی با رعایت رژیم غذایی سالم، پرهیز از استرس و تنش، کنترل قند و فشارخون و نیز انجام تمرین‌های ذهنی مانع از فراهم شدن شرایط مطلوب ابتلا به این بیماری مرگبار شوند.

دانشمندان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت، جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری آلزایمر به تشکیل خانوادهبپردازند. البته زندگی خانوادگی زمانی می‌تواند سبب افزایش طول عمر و سلامت افراد شود که اعضا باهمدیگر تفاهم داشته باشند؛ در غیر اینصورت دعوا و اختلاف نظر می‌تواند خود باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها شود.

براساس پژوهش‌ها افراد مجرد بیشتر به بیماری‌هایی چون دیابت، سرطان، اعتیاد به سیگار، مشکلات قلبی عروقی و فشار خون بالا دچار می‌شوند.