به گزارش پارس نیوز، 

معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد: ۵۱ هزار و ۵۹۸ نفر در استان تهران جمعه در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند.

 

علی شیرین با اشاره به آزمون استخدامی سال ۱۳۹۷ گفت: این آزمون به عنوان امتحان مشترک فراگیر دستگاهی اجرایی کشور محسوب می‌‌‌شود.

وی افزود: آزمون استخدامی امسال به استناد بخشنامه ۲۰۰/۹۳/۹۷/۵۷، ۱۹/۷/۹۳ در روز جمعه ١٥ تیرماه، ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ برگزار می‌‌شود. مجری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور است و در استان‌‌‌ها، سازمان‌‌‌های مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی استان‌‌‌ها و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به عنوان ناظرین عالی سازمان اداری و استخدامی کشور بر فرایند اجرای آزمون نظارت دارند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران ۲۴ دانشگاه و آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری این آزمون همکاری می‌‌‌کنند، اظهار داشت: حدود ۱۰ نماینده به عنوان ناظر عالی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اجرای این آزمون در استان تهران نظارت می‌‌‌کنند.

شیرین تعداد داوطلبان کل کشور را ٤٢٧ هزار و ٦٢٦نفر برشمرد و تصریح کرد: داوطلبان استان تهران ٥١ هزار و ٥٩٨ نفر و تقریباً ۲۵ درصد داوطلبان در استان تهران هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان در استان تهران برای کارشناسی در دستگاه‌‌‌‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت آموزش وپرورش و وزارت راه و شهرسازی به رقابت می‌‌پردازند.

به گفته این قمام مسئول؛ سهمیه استان تهران برای این سازمان‌‌‌ها در مجموع دو هزار و ۱۴۴ نفر است و تعدادی با سهمیه آزمون و تعدادی با سهمیه ایثارگری هستند و سه درصد سهمیه معلولیت عادی در نظر گرفته شده است.

شیرین اضافه کرد: پذیرفته‌‌‌شدگان از طریق سازمان سنجش با هماهنگی سازمان اداری - استخدامی پس از طی مراحل مصاحبه برای سال ٩٧ جذب می‌‌شوند.