به گزارش پارس نیوز، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدیدی که از ساختمان جدید شرکت بورس تهران در منطقه 2 داشت،  سه مورد از تخلفات آن را بر شمر و اظهار کرد: این ساختمان روی زمینی که تغییر کاربری داده شده بنا شده و در طرح تفصیلی پارکینگ عمومی بوده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مالکان در حالی مصوبه کمیسیون ماده 5 را گرفته‌اند که کاربری ملک از پارکینگ به اداری تبدیل شده است.

حذف 160 پارکینگ از ساختمان جدید بورس تهران

نژادبهرام با تاکید بر اینکه تغییر کاربری این ملک از پارکینگ به اداری از تخلفات محرز این ملک است،  خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این ساختمان مقابل شهرداری است و منطقه هم نیازمند پارکینگ عمومی است، پارکینگ ساختمان را تغییر داده‌اند و 160 پارکینگ از این مجموعه حذف شده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان دارای ماهیت ملی است، تصریح کرد: باید با جدیت بر روی پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی این ساختمان تأکید شود، اما هنوز در مورد ساختمان جدید بورس که قرار است در این محل بنا شود، این اتفاق رخ نداده است.

عضو شورای شهر تهران استفاده از نمای شیشه‌ای را تخلف دیگر این ساختمان برشمرد و گفت: بر اساس مصوبات شورا، فقط 20 تا 30 درصد ساختمان می‌تواند نمای شیشه‌ای داشته باشد، اما در این ساختمان بیش از 60 درصد نمای شیشه‌ای در نظر گرفته شده که خلاف قانون است.

وی با تأکید بر ضرورت حل این سه اشکال افزود: وقتی که شهرداری منطقه مستقر شد، مدتی کار آن‌ها را متوقف کرد، اما چون این ساختمان سرمایه ملی است و 80 درصد آن به پایان رسیده بود، وارد گفتگو شدند.

نژادبهرام افزود: چون اجازه بهره‌برداری با شهرداری منطقه است، شهرداری از مالکان خواست که با هزینه خودشان مشاور ترافیکی و اجتماعی بگیرند و راهکارهای مورد نظر برای تأمین پارکینگ و حذف نمای شیشه‌ای را ارائه دهند.

لزوم تغییر نمای 60 درصد شیشه‌ای ساختمان جدید بورس تهران

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه به مالکان گفته شده با توجه به دستورالعمل‌های شهرداری نسبت به تغییر نمای شیشه‌ایتصمیم‌گیری کنند، گفت: چون رویکرد شورای شهر استفاده نکردن از نمای شیشه‌ای است، از مالکان خواستیم نمای 60 درصد شیشه‌ای ساختمان را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه موارد تخلف محرز شده و مشاوران در حال کار بر روی پروژه هستند تا طرح‌های خود را ارائه دهند، گفت: از آن جایی که بخش زیادی از این پروژه ساخته شده و تخریب آن امکان‌پذیر نیست، تصمیم گرفتیم از طریق به کارگیری مشاور و ارائه راهکار نمای شیشه‌ای را تغییر و مشکل تعداد پارکینگ را حل کنیم.