به گزارش پارس نیوز، پیمان حسین محسنی در گفت‌وگو با خبرنگاری  گفت: ساختمان 5 طبقه پشت پلاسکو نیز قرار است مقاوم سازی شود و مالکین سرقفلی این ساختمان تعهد می دهند که مقاوم سازی کنند.

وی در خصوص مدت زمان ساخت پلاسکو گفت: بر مبنای صحبت های سعیدی کیا مدیر عامل بنیاد مستضعفان 2 سال ساخت پلاسکو زمان می برد.

شهردار منطقه 12 افزود: هماهنگی‌های با استانداری تهران انجام داده اند.

همچنین محمد سعیدی‌کیا - مدیرعامل بنیاد مستضعفان گفته است: تاکنون هم اگر این ساختمان آماده نشده و به کسبه آسیب دیده تحویل داده نشد به دلیل این بود که بنیاد مستضعفان تنها تصمیم‌گیرنده در این زمینه نبود و مشکلات زیادی به وجود آمد. اما با توافقات صورت‌گرفته با استاندار تهران مقرر شد کار آغاز شود.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان گفت‌: برای ساخت ساختمان پلاسکو در شکل جدید، به طراحی و نقشه‌های جدید نیاز داریم، چرا که در گذشته قرار بود ساختمان شمالی پلاسکو هم تخریب شود و به بنا و سازه جدید ‌اضافه شود، اما در پی اعتراضات کسبه ساختمان شمالی مقرر شد با هزینه و مسوولیت خود آنها این ساختمان مقاوم‌سازی شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اما کار اجرایی از امروز برای گودبرداری برج آغاز شده است و همزمان با آن از اساتید دانشگاه کمک گرفته‌ایم نقشه جدید را بر اساس زیر بنایی که در اختیار داریم طراحی کنیم.