به گزارش پارس نیوز، بهمن محبوبی اظهار داشت :  شبکه هدایت آبهای سطحی در شمال تهران شامل رود دره ها و  کانال های سرپوشیده بعنوان جمع کننده های سطحی در مقاطع بزرگ و انهار روباز بعنوان جمع کننده ها در مقاطع کوچکتر آبهای جاری را به کانال های اصلی و از آنجا به مناطق پایین دست هدایت می کنند.
وی گفت:در حال حاضر  منطقه یک دارای 8 رود دره درکه ، ولنجک، دربند، گلابدره ، مقصودبیک ، جمشیدیه ، دارآباد ، خشکه و 15 کانال است که با 570 کیلومتر طول، آبهای سطحی را  به سایر مناطق شهر تهران هدایت می کنند.

محبوبی افزود: آبهای سطحی که از کانال های گلابدره و دربند به مقصودبیک می ریزد به منطقه 3 و آبهای سطحی جاری در مسیل درکه به منطقه 2 و آبهای سطحی مسیل دارآباد به منطقه 4 واریز می شود.

معاون شهردار منطقه یک احداث چاه های جذبی را یکی دیگر از راهکارهای هدایت آبهای سطحی دانست که آب ناشی از بارش ها را به سفره های زیرزمینی وصل می کند .
وی تصریح کرد: چاه های جذبی نقش مهمی در جذب و افزایش سطح سفره های زیرزمینی دارد ولی به دلیل محدودیت و پر هزینه بودن بعنوان آخرین راهکار تنها در گذرگاه های فرعی و بن بست که امکان هدایت آبها وجود ندارد احداث می شود.