به گزارش پارس نیوز، 

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص تغذیه مناسب برای روزهای قبل از کنکور اظهار کرد: افرادی که آزمون کنکور در پیش دارند  باید در روزهای باقی مانده به وضعیت تغذیه ای خود توجه داشته باشن همچنین روزهای قبل کنکور تغییرات تغذیه‌ای نداشته باشند و اگر ماده غذایی را استفاده نکرده‌اند این روزها برای تست مواد غذایی مناسب نیست چرا که ممکن است به آن ماده حساسیت داشته باشند و دچار مسمومیت شوند.

از تست مواد جدید پرهیز کنید

این متخصص تغذیه  بیان کرد: افرادی که در حین درس خواندن دچار افت قند خون می‌شوند در صورتی که به آجیل حساسیت نداشته باشند می‌توانند برای تقویت خود و حفظ  قند خون این مواد را در حین مطالعه مصرف کنند اما دقت شود که در  آجیل مانند بادام زمینی اگر حسات ندارند؛ مصرف این ماده غذایی را در برنامه های خود قرار دهند.

دور غذاهای فست فود را خط بکشید

فرح بخش ادامه داد: در این روزها داوطلبان حتما  از غذاهای خانگی استفاده کنند و از مصرف فست فود و غذاهای بیرون پرهیز شود همچنین حجم غذای مورد استفاده را کنترل کنند اما در شب کنکور  غذای ساده مصرف شود همچنین سیب زمینی سرخ کرده اصلا مناسب نیست.

وی تشریح کرد: صبحانه روز کنکور بسیار اهمیت دارد چرا که در نگهداری قند خون  بسیار موثر است؛ صبحانه باید کامل باشد و  شامل نان و غلات، نان پنیر گردو و مواد  ویتامین دار باشد همچنین منابع قندی ساده مانند عسل گزینه مناسبی است البته باید دقت شود منابعی که ادرار را زیاد می‌کند مانند آب پرتقال، قهوه تلخ و چایی توصیه نمی‌شود.

از مصرف مایعات زیاد قبل از کنکور پرهیز کنید

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه از آب پرتقال و نوشیدنی‌های کارخانه‌ای قبل از کنکور استفاده نشود، گفت: این مواد علاوه بر اینکه ممکن است مسمومیت برای فرد به همراه داشته باشد ادرار آور است لذا قبل از کنکور و در صبحانه از این مواد استفاده نشود و داوطلب تنها می‌توانند از یک فنجان چای مصرف کنند.

فرح بخش یادآور شد: استفاده از غذاهای چرب مانند املت و نیمرو گزینه مناسبی نیست و توصیه می شود داوطلب  در جلسه امتحان به همراه خود کربوهیدرات ساده مانند شکلات، آبنبات و کیک استفاده کنند تا بر اثر استرس دچار افت قند نشوند.