به گزارش پارس نیوز، 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با انتقاد از اینکه ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند، گفت: وزارت اطلاعات باید هویت این افراد را تایید کند.

احمد حمزه در رابطه با موضوع فروش شناسنامه در شهرهای جنوب استان کرمان با یادآوری دستگیری این باند و گروه، گفت: حدود ۱۰ سال پیش برخی از اهالی شهرستان قلعه گنج به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی اقدام به فروش شناسنامه های خود به اتباع بیگانه کردند که متاسفانه به دلیل فقدان شناسنامه از امکانات دولتی محروم هستند.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، افزود: باندی که در خرید و فروش شناسنامه ها دخیل بود دستگیر و متلاشی شد اما متاسفانه مشکلات ناشی از بی هویتی افراد را آزار می دهد و ثبت احوال به هیچ وجه حاضر نمی شود برای این افراد شناسنامه صادر کند.

وی با انتقاد از اینکه بی شناسنامه ها از امکانات دولتی و عمومی مانند حق بیمه و یارانه محروم هستند، تصریح کرد: در کنار افرادی که اقدام به فروش شناسنامه های خود کردند برخی افراد نیز به دلیل صعب العبور بودن مناطق، در دسترس نبودن ثبت احوال، بی سوادی، ناآگاهی و عدم ارتباط مناسب برای گرفتن شناسنامه به اداره های ثبت مراجعه نکرده بنابراین در حال حاضر خود و فرزندانشان از اسناد هویتی و سجلی بی بهره هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه ۱۰۰ تا ۵۰۰ ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند و پیگیری ها برای تعیین تکلیف وضعیت آنها تاکنون نتیجه بخش نبوده است، گفت: متاسفانه این افراد به شدت با فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و از تمامی حمایت های دولتی محروم هستند؛ به این افراد یارانه تعلق نمی گیرد و فرزندان آنها از حق تحصیل محروم هستند این در حالی است که سازمان ثبت احوال بر این باور است که هویت این افراد باید از سوی وزارت اطلاعات تایید شود و روند طولانی این موضوع از سوی وزارت اطلاعات نیز باعث شده تاکنون پیگیری ها به نتیجه نرسد.

حمزه حضور اتباع بیگانه در استان کرمان را معضلی بزرگ خواند و ادامه داد: حضور اتباع بیگانه در مناطق جنوبی استان کرمان ممنوع است اما در مناطق شمالی مجاز است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان رفسنجان از مجازها بیشتر است، تصریح کرد: این افراد در تمامی مشاغل مانند تجارت پسته فعالیت دارند و در واقع حضور تعداد بالای اتباع غیرمجاز در کشور تهدید امنیت بزرگی است که باید مدیریت شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه، تصریح کرد: وزارت کشور باید ساماندهی اتباع بیگانه را در دستور کار قرار دهد و از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور جلوگیری کند.