به گزارش پارس نیوز، جبار کوچکی‌نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ان، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر دریافت شهریه از دانش آموزان مدارس دولتی، اظهار داشت: دریافت هرگونه شهریه اجباری از دانش‌آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه براساس اصل 30 قانون اساسی، تحصیل دانش‌آموزان تا دوره متوسطه رایگان است، افزود: دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان تأمین کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس درباره شهریه‌های غیرمتعارف مدارس غیرانتفاعی گفت: شهریه مدارس غیرانتفاعی بر اساس درجه‌بندی آنها و خدمات آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، صورت می‌گیرد. لذا اگر این مدارس بیش از رتبه‌بندی انجام شده از والدین دانش‌آموزان شهریه دریافت کنند، خلاف قانون است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش در جلسه‌ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش موضوع دریافت شهریه‌های غیر‌متعارف را بررسی کردند، گفت:  قرار است این موضوع از سوی اعضای کمیسیون بررسی و گزارشی از آن تهیه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه مقرر شده مسئولان آموزش و پرورش در این‌باره به اعضای کمیسیون گزارشی ارائه دهند، اظهار داشت: در صورتی که اعضای کمیسیون در بررسی‌های خود تخلفی را از سوی مدیران مدارس غیرانتفاعی در مورد دریافت شهریه ها مشاهده کنند به این موضوع ورود خواهند کرد.