به گزارش پارس نیوز، 

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: مطلع شدیم که فردی ۴۹ ساله در زیدآباد مفقود شده است و خانواده او اطلاع دادند که وی به باغ کشاورزی خود واقع در جعفرآباد زیدآباد رفته و معمولا تا بعد از اذان مغرب برمی‌گشته است، اما الان مفقود است.

خانواده این شهروند سیرجانی باغ را کامل جستجو کرده و حتی به بیمارستان‌ها هم سرزده بودند، اما اطلاعی از مرد ۴۹ ساله به دست نیامده بود تا اینکه پلیس را در جریان می‌گذارند.

سرهنگ ایران نژاد گفت: چند کارگر اتباع بیگانه نیز در این باغ مشغول کار بودند، ولی کسی سرنخ و ردپایی از این فرد نداشت.

وی بیان کرد: تحقیقات فنی پلیس آغاز و جلساتی هماهنگی نیز برگزار شد، اما، چون تماسی از طرف گروگان‌گیران برقرار نشده بود در نتیجه موضوع پیچیده بود و تنها سرنخ موجود خروج یک خودرو پژو ناشناس از باغ بوده است که توسط کارگر اتباع بیگانه مطرح شد.

فرمانده انتظامی سیرجان از ادامه یافتن تحقیقات اطلاعاتی پلیس به شکل شبانه‌روزی تا روز جمعه گذشته خبرداد و تصریح کرد: با دستگیری یک تبعه افغانی با یک جرم مشخص، سرنخی از ماجرا به دست آمد و ماموران پلیس آگاهی سیرجان توانستند رد گروگان‌گیران را در یکی از شهرستان‌های همجوار به دست آورند.

ایران نژاد بیان کرد: با پیدا شدن سرنخ بلافاصله اکیپی از مأموران پلیس شب گذشته راهی شهر مورد نظر شده و در عملیاتی ضربتی اعضای باند که از اتباع بیگانه هستند را دستگیر و شهروند سیرجانی را آزاد کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: گروگان‌گیران قصد برقراری ارتباط با خانواده این شهروند در روز‌های آینده و درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان را داشتند که در عملیات پلیس دستگیر و بازداشت شدند.