به گزارش پارس نیوز، احمد تویسرکانی در نشست خبری خود با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: صبح امروز پروژه های عمرانی و فن آوری اطلاعات به صورت همزمان به مناسبت هفته قوه قضاییه به بهره برداری رسید.

تویسرکانی با اشاره به آمار عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز در خصوص خدمات ارایه شده در بیش از ٧ هزار دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور شاهد تحولات زیادی هستیم و بخش زیادی از بروکراسی در این زمینه حذف شده است.

وی با اشاره به آمار صدور اسناد گفت: در صدور اسناد مالکیت رشد ٢١ درصدی و در حوزه خدمات دفاتر اسناد رسمی هم ١٩ درصد افزایش داشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: یکی از مسایل امیدوار کننده که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود. در دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ٦ درصدی واقعه ازدواج را داشتیم.

وی با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد ٦ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.

تویسرکانی با اشاره به آمار بانک جهانی در سال ۱۳۱۳رتبه کل کشور ۱۴۵بوده است،گفت: از بین ۱۶۵این ارزیابی انجام شده بود که رتبه ثبت مالکیت رتبه خوبی نبوده است. در سال ۲۰۱۶رتبه ایران ۱۱۸از بین ۱۹۰کشور است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷رتبه ایران ۱۲۰ و رتبه مربوط به ثبت مالکیت ۸۶بود.رتبه فعلی ایران ۱۲۴از ۱۸۹کشور است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از هم ردیف بودن ایران با کشورهای پیشرفته در این رابطه خبر داد.

رییس سازمان ثبت اسناد در خصوص تعدادممنوع الخروجی ها گفت:سال گذشته ۲۱هزار و ۵۲۵نفر به دلیل ارتباط با پرونده‌های ثبتی ممنوع الخروج شده بودند که از این تعداد ۱۱هزار و ۸۳۵نفر طلب های خود را پرداختند.

وی در خصوص وصول معوقات بانکی گفت شش هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از معوقات بانکی وصول شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد در خصوص کد رهگیری املاک و اینکه منزلی گاها به چند نفر. فروخته می شود، گفت: اثر عملی کد رهگیری ندارد و اقدام مناسبی نبود. اینکه کد رهگیری هم داده می شود خیلی دلیل بر منطقی بودن معامله نیست چرا که باید ثبت رسمی شود. اختلافی هم در این رابطه پیش بیاید باید در دادگاه حل شود، اگر در دفاتر اسناد رسمی ثبت‌ شود نیاز به حل در دادگاه ندارد.