به گزارش پارس نیوز، 

محمدباقر عباسی، در این باره اظهار کرد:طبق ماده 1 قانون ثبت‌احوال مصوب سال 55 و تصویب شده با اصلاحی سال 1363 و مصوبه شورای عالی آمار در یکی از جلسات، سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای وقایع حیاتی است.

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه منشاء همه آمارها یکسان است، اظهار کرد: آن چیزی که مرجع رسمی بوده و دولت نیز به آن استناد می‌کند آمارهای ثبت‌ احوال است و اگر هم دستگاه‌های دیگر بخواهند آمارهای ازدواج و طلاق داشته باشند باید به ثبت‌احوال مراجعه کنند.

چندی پیش در خبری به نقل از رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران این موضوع مطرح شده بود که آمارهای ثبت‌احوال و ثبت‌اسناد در موضوع ازدواج و طلاق متفاوت است.

وی معتقد بود: ثبت اسناد برای سال 95 حدود 174 هزار طلاق را اعلام کرده است اما ثبت احوال آمار دیگری را اعلام می کند و دلیلش این است که مراجع مختلفی برای اعلام آمار وجود دارد که می توان با یک هماهنگی مشکل را حل کرد که در همین راستا مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور می‌گوید آن چیزی که مرجع رسمی بوده و دولت نیز به آن استناد می‌کند آمارهای ثبت‌ احوال است.